actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2017, 17:00
seppe.o*eyen seppe.o*eyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: retie
Posts: 21
Hoofd Bende-onderzoek: ‘Altijd al gedacht dat onderzoek gemanipuleerd is’

Hoofd Bende-onderzoek: ‘Altijd al gedacht dat onderzoek gemanipuleerd is’
Christian De Valkeneer vermoedt - net als Koen Geens - dat er pogingen zijn gedaan om het onderzoek te manipuleren. En zelfs vandaag wordt hij nog steeds langs verschillende kanten tegengewerkt. Foto: BELGA
Christian De Valkeneer,de procureur-generaal van Luik en hoofd van het onderzoek naar de Bende van Nijvel, bevestigt dat er pogingen zijn gedaan om het onderzoek te manipuleren. ‘Maar we weten niet door wie’, zei hij woensdag op Radio 1.

Justitieminister Koen Geens (CD&V) zei het dinsdag al: ‘Kort na mijn aantreden als minister van Justitie in 2014 werd het mij duidelijk dat er pogingen waren gedaan om het onderzoek naar de Bende te manipuleren.’ Een uitspraak die woensdagochtend door Christiaan De Valkeneer, hoofd van het Bende-onderzoek, nog eens herhaald werd op Radio 1.

Concreet gaat het over een incident in 1986, waarbij een partij wapens werd gevonden in Ronquières, in het kanaal Brussel-Charleroi. Dat gebeurde één jaar na de laatste overval, door speurders onder leiding van de Dendermondse onderzoeksrechter Freddy Troch. Die wapens werden bij verschillende aanslagen gebruikt.

Maar het nieuwe onderzoeksteam uit Charleroi dat het dossier overnam, ontdekte in 2013 dat die wapens er véél later waren gelegd dan eerst was aangenomen. Niet meteen na de overval, maar wellicht een jaar later. De eerste groep speurders uit Dendermonde zou zich dus om de tuin hebben laten leiden. ‘Maar door wie de onderzoekers zich hebben laten manipuleren, dat weten we niet’, aldus De Valkeneer in ‘De Ochtend’ op Radio 1.

Ook vandaag nog worden er pogingen gedaan om het onderzoek tegen te werken, zo bevestigt de procureur-generaal. Al bleef hij daarover wel aan de oppervlakte. ‘Het is niet gemakkelijk om in deze sfeer te werken. Zeker nu het nieuws bekend is geraakt via de media, ervaren we een grotere druk’, aldus De Valkeneer.

Bron: De Standaard: 25 oktober 2017 http://www.standaard.be/cnt/dmf20171025_03151952

Mening: Als ik de nieuwsfeiten bekijk vraag ik me ook meer en meer af wie er achter het verhaal van de bende van Nijvel zit. Waarom zijn er tijdens het vroegere onderzoek niet meer zaken opgelost kunnen worden. Als de mensen van de onderzoeksteams zich al afvragen of het onderzoek niet gemanipuleerd is, wat moet de gewone mens dan denken over het ganse gebeuren. De laatste dagen komt de naam van de groep Diane weer veel in het nieuws. Het zou wel echt ongelofelijk zijn dat de vroegere elite troepen van de Rijkswacht achter deze golf van terreur in België zaten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.