actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th June 2013, 19:05
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Mol
Posts: 125
Googleballon moet internet bij iedereen brengen

Googleballon moet internet bij iedereen brengen



Internetgigant Google wil met grote heliumballonnen mensen wereldwijd op het internet krijgen, zelfs in arme en afgelegen regio’s of rampgebieden. Het bedrijf is in Nieuw-Zeeland een proef gestart met dertig ballonnen die signalen uitsturen, zo maakte Google zaterdag bekend.
'We geloven dat het echt mogelijk kan zijn om een ring ballonnen aan te leggen die met de stratosferische winden rond de wereld geblazen kunnen worden en voor internettoegang kunnen zorgen op de aarde onder hen', luidt het in een blogbericht.

Prematuur

'Het is nog erg prematuur, maar we hebben een systeem gebouwd dat met ballonnen, die twee keer zo hoog vliegen als commerciële vliegtuigen, internet voorziet tegen de snelheid van 3G-netwerken en sneller.'

'Project Loon' komt uit de kokers van de mensen in het Google X laboratorium, dat eerder al op de proppen kwam met de bril Google Glass en een wagen zonder chauffeur. Het bedrijf erkent dat niet alle ideeën meteen geld opleveren, maar wil met deze projecten helpen grote problemen te bestrijden en doorbraken creëren die uiteindelijk meer mensen naar de Googlediensten zal leiden.

Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/DMF20130615_00624254
Datum: 15 juni 2013
Mening: Het zou verbazingwekkend zijn als 'ballonnen' ervoor konden zorgen dat het internet werkelijk overal beschikbaar is. Ik stel me dan de vraag hoe 'arme gebieden' op het internet kunnen. Hoe financieren die mensen dat? Het initiatief is echter wel goed gevonden. Gaat een ballon dan niet snel kapot? Als die constant worden weggeblazen door die stratosferische wind, dan kan er in sommige gebieden toch ineens geen internet meer zijn? Ik vrees voor de efficiëntie van het project, maar hoop doet leven. Ik hoop wel dat deze ballonnen hun werk naar behoren zullen doen, maar ik denk dat Google een ander alternatief al zou moeten voorzien (in het geval dat die proeven mislukken).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.