actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th July 2014, 10:29
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Nederlandse en Belgische burgemeesters overleggen over jihadstrijders’

De burgemeesters van acht Nederlandse en drie Belgische steden komen dinsdagavond samen voor topoverleg over terugkerende jihadstrijders. Dat meldt de Nederlandse krant AD.
Het zou onder anderen gaan om de burgemeesters van Den Haag, Zoetermeer, Delft, Leiden, Rotterdam, Amsterdam en Arnhem. Namens België is in elk geval de burgemeester van Antwerpen, Bart De Wever, uitgenodigd.

Bij het overleg op een geheime locatie is volgens de krant ook de Nederlandse Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) aanwezig.

Onderwerp van gesprek is de aanpak van het stijgende aantal terugkerende jihadstrijders op Europese bodem. Van de naar schatting 3.000 Europese jihadisten die naar Syrië afreisden, is ongeveer een kwart inmiddels weer terug.

‘Mogelijk zijn dat er zo rond de 750, in die orde van grootte moet je denken’, aldus AIVD-topman Rob Bertholee in de krant. Dertig van hen keerden terug naar Nederland.

bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20140707_01169689

mening: Ik ben zeker voorstander van dit initiatief, maar ben verrast dat dit niet op Europees niveau wordt gedaan. In mijn ogen zouden de terugkerende jihadstrijders een psychologische screening moeten krijgen. Soldaten die uit een gevaar-zone terugkomen of politieagenten die hun wapen hebben gebruikt zijn dit ook verplicht. Deze strijders zijn vaak nog jonge mensen en zelfs nog pubers. Zo'n oorlog heeft vaak psychologische gevolgen voor de "deelnemers". De burgemeesters doen dit uiteraard om situaties zoals het joods museum in Brussel te vermijden. Wat mij het meest waarschijnlijke lijkt, is dat Europa achter de schermen werkt. Ik hoop in het belang van iedereen, dat dit werkelijk zo is. Zowel voor de onschuldige slachtoffers die zouden vallen zoals in Brussel, als voor de vaak gebrainwashte jongeren. Voorkomen is beter als genezen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.