actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2012, 13:41
Emily Warpy Emily Warpy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heultje
Posts: 28
PHL start met opleiding 'AUTI-coach'.

PHL start met een opleiding 'AUTI-coach'.

De Provinciale Hogeschool Limburg (PHL) start vanaf september met een postgraduaatopleiding 'AUTI-coach' speciaal voor begeleiders van mensen met autisme. Het is de eerste keer dat er in Vlaanderen zo'n opleiding wordt georganiseerd.

De postgraduaatopleiding komt er na verzoek van de sector en begeleiders.

Bedoeling van de een jaar durende opleiding is personen competenties te laten verwerven om mensen met autisme die normaal begaaf zijn, te sturen, te ondersteunen en bij te staan in het voor hen complexe leven van alle dag.

bron: http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/...auti-coach.aspx

Mijn mening:
Ik juich dit initiatief ten zeerste toe. We moesten voor communicatieve vaardigheden een paper maken. Wij hebben gekozen voor autisme op school. Nu weten we wat meer over hoe deze mensen denken en studeren. Men haalde herhaaldelijk aan dat deze mensen vaak normaal begaafd zijn maar wel nood hebben aan ondersteuning. Nu krijgen ze dus de ondersteuning die broodnodig is. Ook voor leerkrachen is dit postitief vind ik. Vaak weten leerkrachten niet hoe ze met autisme moeten omgaan, via deze opleiding kunnen ze dat wel leren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.