actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th March 2012, 15:52
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Morgen dag van nationale rouw

Op een persconferentie maakte premier Elio Di Rupo vanuit Zwitserland bekend dat er morgen, vrijdag 16 maart, een dag van nationale rouw zal worden ingevoerd na de busramp in Sierre die het leven kostte aan minstens 22 mensen.

Woensdag werd al duidelijk dat om 11.00 uur een minuut stilte in acht zou worden gehouden in het onderwijs. Vandaag besliste het kernkabinet om dat in heel het land te doen.

De vlaggen zullen twee dagen lang halfstok hangen, liet minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet weten. Zij gaat alle gemeenten en provinciegouverneurs nog een rondzendbrief bezorgen waarin alle praktische modaliteiten zullen staan.

Op de dag van nationale rouw zal de federale regering alvast niet vergaderen. De wekelijkse ministerraad wordt donderdagavond gehouden in plaats van op vrijdag.

Ook alle entiteiten van de Vlaamse overheid - de administraties, de scholen en andere instellingen - zullen om 11 uur één minuut stilte houden. "Hiermee wenst de Vlaamse regering nogmaals haar diepste medeleven uit te drukken en haar respect te betuigen aan alle slachtoffers, familieleden en vrienden", zo staat te lezen in een persbericht van de Vlaamse regering.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...73BA79B792.aspx
datum: 15/03/12

Mening
Ik vind het een mooi gebaar.
We kunnen er de kinderen spijtig genoeg niet mee terughalen, maar volgens mij is het een grote steun voor de familie, vrienden, ... van de slachtoffers. Zij zullen voor de rest van hun leven iemand moeten missen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th March 2012, 22:56
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Een mooi gebaar en ik schrok persoonlijk van de solidariteit. Werkelijk iedereen die ik ken deed mee en bracht er respect voor op. Zelfs in de gevangenis waar mijn pa werkt deed elke gevangene mee. We kunnen elkaar bij wijze van spreke niet uitstaan maar op zo'n momenten is er toch een enorm gevoel van solidariteit en verbondenheid en daar kan ik alleen maar bewondering en respect voor hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.