actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2014, 14:54
shanty.j*cobs shanty.j*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 19
’CIA-rapport staat full of crap’

De voormalige Amerikaanse vicepresident Dick Cheney heeft het Senaatsrapport over foltering van terreurverdachten door de CIA “een armzalig werkstuk” genoemd. Het rapport staat vol flauwekul (“full of crap”), verklaarde Cheney woensdagavond in een interview met Fox News. “We hebben exact gedaan wat we moesten om diegenen te grijpen die 9/11 hadden voorbereid, en om andere aanslagen te vermijden.”

“Ik denk dat het rapport miserabel is. Het lijkt me heel onvolmaakt”, stelde Cheney. Hij was tussen 2001 en 2009 vicepresident onder George W. Bush, de periode waarin de in het rapport aangeklaagde verhoortechnieken van vermoedelijke terreurverdachten door de CIA plaatsvonden.

Het rapport, dat dinsdag werd gepubliceerd, bevestigt dat de CIA terreurverdachten folterde, om informatie van hen los te krijgen. De methodes onder de toenmalige Republikeinse president George Bush waren in de praktijk inefficiënt en gingen verder dan het Witte Huis (officieel) had toegelaten.

“Sorry dat ik het zeg, maar het rapport staat vol flauwekul”, aldus nog Cheney. “Ze hebben niet de moeite gedaan om de sleutelspelers van het programma vragen te stellen.” De ex-vicepresident bevestigde dat president Bush de meeste details van het programma kende.

“Wat moesten we doen (met Khaled Cheikh Mohammed, het vermoedelijke brein achter de aanslagen van 9/11)? Hem op beide wangen kussen en vragen: ‘Alsjeblieft, alsjeblieft, zeg ons wat je weet’? Natuurlijk niet”, voegde Cheney nog toe. “We hebben exact gedaan wat we moesten om diegenen te grijpen die 9/11 hadden voorbereid, en om andere aanslagen te vermijden. Die twee opdrachten hebben we volbracht.”

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20141211_0...at-full-of-crap
Mening: IK vind het veronderstellend dat de voormalige Amerikaanse vicepresident Dick Cheney zo'n uitspraken maakt. Ik vind het nog erger dat de CIA terreurverdachten folterde, ik snap daarentegen wel dat ze alles wouden doen om een nieuwe terreuraanslag te voorkomen. De CIA had in die tijd andere methoden moeten gebruiken om degene die dit hadden veroorzaakt te straffen en te laten praten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.