actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st December 2016, 10:10
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
"Smogvluchtelingen" ontsnappen uit Peking

"Smogvluchtelingen" ontsnappen uit Peking

Tienduizenden Chinezen zouden de steden ontvlucht hebben nu het noorden van het land geteisterd wordt door gevaarlijke smogwolken. Dat schrijven de Chinese staatskrant Global Times en de Britse krant The Guardian. Ongeveer een half miljard inwoners zouden momenteel giftige lucht inademen.

Noord-China wordt momenteel geteisterd door gevaarlijke smogwolken. Maar liefst 24 steden hebben al het allerhoogste alarm van luchtvervuiling afgeroepen. Scholen en fabrieken blijven gesloten. De skyline van heel wat Chinese steden is verdwenen onder de smog.

Volgens Chinese media zitten de vluchten naar gebieden waar er geen sprake is van luchtvervuiling afgeladen vol. Ctrip, één van de grootste online reisorganisaties in China, verwacht dat zo'n 150.000 toeristen deze maand een reis boeken om hun stad te ontvluchten, soms ook naar het buitenland. Topbestemmingen voor de Chinezen zouden volgens The Global Times de Verenigde Staten, Noorwegen en Japan zijn.

Toch blijven heel wat vliegtuigen momenteel op de grond. Volgens de staatskrant is vluchten daarom onmogelijk. De Peking Nanyuan Luchthaven zou alle vluchten gisteren geannuleerd hebben. Ook op de internationale luchthaven van Peking zouden 273 vluchten geschrapt zijn.

Volgens Greenpeace had de organisatie al in juli deze luchtvervuiling aangekondigd. Lauri Myllyvirta, een activist voor de milieuorganisatie die in Peking woont, blijft voorlopig in de stad. Hij plaatste op Twitter een foto van zichzelf met een beschermingsmasker.

Datum: 21/12/2016
Bron: De Redactie.be, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2850231
Eigen mening:
Bij het artikel hoort ook een filmpje dat ik heb bekeken. Het lijkt wel of er in het Noorden van China permanent mist hangt. Na de oorlogsvluchtelingen hebben we nu dus ook smogvluchtelingen op onze planeet. Ik wist dat de situatie in China een heel pak ernstiger was dan hier, maar als scholen en fabrieken gesloten blijven is de situatie wel echt onhoudbaar. Ik denk dat China te weinig heeft nagedacht over de gevolgen van de verstedelijking en bij de bouw van zoveel industrie. Wij hebben het in België al moeilijk waar we ook soms te maken krijgen met een hogere hoeveelheid smog, maar in China wordt het natuurlijk nog moeilijker om dit probleem aan te pakken.
Ik begrijp dat veel Chinezen er voor kiezen om een reisje te boeken naar een gebied met betere luchtkwaliteit, maar dit is natuurlijk geen permanente oplossing. Ondertussen komt het al zo ver dat men zelfs niet meer kan vliegen omdat het zicht van de piloten belemmerd wordt door het smog.
Het enige wat de Chinezen nu nog rest, is in de steden blijven en een mondmasker dragen zodat ze niet te veel giftige lucht inademen. Ik hoop dat de Chinezen nu eindelijk eens in actie schieten om de opwarming van de aarde tegen te gaan want zo te zien hebben zij hier zeker een groot aandeel in.

Laatst aangepast door valerie.w*ls : 21st December 2016 om 10:22.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.