actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th October 2014, 12:50
Dorien V*n den Broeck Dorien V*n den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lier
Posts: 51
27 doden bij gevechten tussen Koerden en IS in Kobane

27 doden bij gevechten tussen Koerden en IS in Kobane

In het noorden van Syrië hebben Koerdische strijders in de nacht van zaterdag op zondag opnieuw hevig strijd geleverd met de terreurbeweging Islamitische Staat (IS). Bij gevechten ten zuidoosten van de belegerde Koerdische enclave Kobane zijn 27 mensen gedood, zo meldt het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten, dat aanleunt bij de Syrische oppositie.

Volgens het observatorium kwamen er 16 leden van IS om en sneuvelden er ook elf Koerdische strijders.

Nog volgens dezelfde bron kregen de Koerdische eenheden ondersteuning van de VS en haar Arabische bondgenoten, die zeven luchtaanvallen zouden uitgevoerd hebben.

De IS-jihadisten proberen al sinds enkele weken om de Syrische stad Kobane, aan de grens met Turkije, in te nemen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141005_01303728
5 oktober 2014

Eigen mening: Ik vraag me soms af wanneer deze oorlog gedaan is. Nu zijn er ook al andere landen mee gaan vechten zoals België. Is er nu een WO3 aan de gang, ik denk van wel. Waarom kan er geen vrede zijn, ik hoop dat het niet naar ons land komt. Deze oorlog moet gewoon stoppen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th October 2014, 13:47
Dorien V*n den Broeck Dorien V*n den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lier
Posts: 51
Citaat:
Orgineel gepost door Dorien V*n den Broeck
27 doden bij gevechten tussen Koerden en IS in Kobane

In het noorden van Syrië hebben Koerdische strijders in de nacht van zaterdag op zondag opnieuw hevig strijd geleverd met de terreurbeweging Islamitische Staat (IS). Bij gevechten ten zuidoosten van de belegerde Koerdische enclave Kobane zijn 27 mensen gedood, zo meldt het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten, dat aanleunt bij de Syrische oppositie.

Volgens het observatorium kwamen er 16 leden van IS om en sneuvelden er ook elf Koerdische strijders.

Nog volgens dezelfde bron kregen de Koerdische eenheden ondersteuning van de VS en haar Arabische bondgenoten, die zeven luchtaanvallen zouden uitgevoerd hebben.

De IS-jihadisten proberen al sinds enkele weken om de Syrische stad Kobane, aan de grens met Turkije, in te nemen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141005_01303728
5 oktober 2014

Eigen mening: Ik vraag me soms af wanneer deze oorlog gedaan is. Nu zijn er ook al andere landen mee gaan vechten zoals België. Is er nu een WO3 aan de gang, ik denk van wel. Waarom kan er geen vrede zijn, ik hoop dat het niet naar ons land komt. Deze oorlog moet gewoon stoppen.

Om mijn mening nog wat bij te werken heb ik nog wat opzoekwerk gedaan omtrent deze oorlog. Ik heb vernomen dat Turkije nu ook troepen heeft gestuurd om mee te vechten. Meer en meer landen geraken hierbij betrokken bijvoorbeeld België, Nederland, Frankrijk en ook de Arabische landen hebben luchtaanvallen gestuurd naar daar. Hoeveel mensen moeten er nog sterven voor dit stopt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.