actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2016, 21:24
Emily.t*els Emily.t*els is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 27
Broer smeekt Salah Abdeslam om eindelijk te spreken

Mohamed Abdeslam heeft maandagavond op televisie aan zijn broer Salah gevraagd om zijn stilzwijgen te doorbreken. ‘Ik vraag aan mijn broer om te spreken’, klonk het op de Franse zender RTL.

Mohamed zag de houding van zijn broer fel veranderen. ‘Tijdens mijn bezoeken aan België had ik het gevoel dat Salah bereid was om te praten (...) Enkele maanden later zit er een heel ander persoon voor mij. Ik heb echt kunnen vaststellen hoe hij meer in zichzelf gekeerd en meer gesloten is.’

‘Nog meer geradicaliseerd’

De 27-jarige Salah Abdeslam was volgens de onderzoekers zeer nauw betrokken bij de voorbereiding van de aanslagen in Parijs. Daar vielen toen meer dan 130 doden. Na een klopjacht van vier maanden werd de Fransman die in België verbleef, opgepakt in Brussel. Eind april werd hij overgeleverd aan het Franse gerecht. Hij is het enige lid van de terreurcel die de aanslagen plande en pleegde die nog in leven is.

Mohamed gelooft dat Salahs opsluiting niet zal leiden tot zijn deradicalisering. ‘Ik heb soms de indruk dat hij eerder nog meer geradicaliseerd dan gederadicaliseerd is.’

Mohamed Abdeslam verwacht veel van het proces, maar denkt dat het op een ontgoocheling ‘voor ons allemaal’ zal uitdraaien als Salah beslist om te blijven zwijgen.

Bron: Bron: Standaard; http://www.standaard.be/cnt/dmf20161017_02524375


Eigen mening: Uiteraard is het al zeer duidelijk dat men deze man niet gemakkelijk dingen kan opleggen. Het is al eerder gebleken dat hij indrukwekkende "stemmingswisselingen" heeft. In mijn opinie kan de broer van Salah zo veel en vaak smeken als hij wil. Salah zal volgens mij nooit de volledige of nodige informatie weg geven. Ik verwacht niet dat hij woorden zal lossen, en al zeker niet omdat iemand het hem smeekt. Het is al duidelijk gebleken dat hij niet de gehoorzaamste is en hij het liefst zijn eigen ding doet. De kans is zeer klein dat hij informatie zal losgeven, maar we kunnen altijd hopen op het beste.

Fingers crossed!
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.