actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2009, 12:33
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Europa tikt België op de vingers

Europa tikt België op de vingers in verband met fijn stof

11:14 Er bevindt zich te veel fijn stof in onze lucht. België is één van de acht Europese lidstaten die van de Europese Commissie een waarschuwing hebben gekregen daaromtrent.
België kan volgens Europa niet aantonen dat het de norm tegen 2011 zal gaan halen.

Minister van Leefmilieu Joke Schauvliege zegt dat ons land qua jaargemiddelde de norm haalt, maar niet qua daggemiddelde. De minister maakt zich echter sterk dat de 2011-normen gehaald zullen worden.

Indien België de norm niet haalt, volgt er een boete.




bron ; GVA


Het verbaast me sterk dat hier toch actie wordt ondernomen. We wisten al langer dat het niet goed ging met Belgie en het fijne stof. Deze zomer is het fijn stof alarm zo vaak af gegaan.
Maar nog nooit hebben we een of andere commentaar hierop gekregen. Het is goed naar de toekomst toe dat er meer op gelet zal worden. Ikzelf ben wel blij met de maatregelen die er genomen worden. Onze wereld in immers toch heel belangrijk.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2009, 13:34
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 82
Europa tikt België op de vingers

Het wordt is hoog tijd dat we effectieve maatregelen nemen. De maatregelen in verband met het verkeer van afgelopen zomer waren een wanhoopsdaad. Dit was duidelijk geen goed doordachte maatregel want ondanks alles bleef het fijn stof een kritiek gehalte aannemen. In andere landen lukt het wel om fijn stof terug te dringen. Misschien wordt het is tijd dat de minister bij buurlanden te raad gaat?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd November 2009, 14:30
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Olen
Posts: 76
Het is heel belangrijk dat België meer maatregelen treft in verband met de uitstoot van fijn stof, maar volgens mij zijn wij niet het enige land. Iedereen in de wereld moet zijn steentje bijdragen tot een beter en gezonder klimaat.
Ik denk dat het hoog tijd is dat de regeringen iets gaan doen aan deze problemen, en dat de mensen deze gaan naleven. Want het heeft geen nut dat de regering goede plannen uitdokteren als er niemand deze wil naleven. Per slot van rekening hebben wij allen de aarde enkel in bruikleen. Het is de bedoeling dat er na ons nog vele generaties komen die deze aarde ook willen gebruiken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd November 2009, 14:42
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
Zoals in het artikel vermeld staat zijn wij een van de 8 'meest' vervuilende landen van Europa. Dit verbaast me niets, als ik naar de radio luister 's morgens, wanneer ik met de auto naar school kom, dan hoor ik elke morgen over het aantal kilometers file die alweer in ons land staan. België is nu eenmaal een zeer drukbevolkt land, waar zeer veel auto's in rond rijden.

De Europese gemeenschap wil over een aantal jaar boetes gaan uitdelen aan de landen die niet aan de 2011-grenzen geraakt. Maar dan vraag ik mij af: Wie gaat deze boetes dan betalen? Volgens mij gaan alle mensen van het hele land belastingen moeten betalen, deze zullen dan waarschijnlijk ook weer sterk stijgen. Dus ook de gewone mens die niet elke dag in zijn auto zit en dus minder de lucht vervuilt, moet mee gaan betalen.

Om dit artikel te linken met de kilometerheffing die België misschien gaat invoeren. Ik kan me wel aansluiten bij het feit dat ze deze dan wat duurder maken. Zo betaalt de gewone mens die niet veel rondrijdt, minder voor de vervuiling van het klimaat. Terwijl de mensen die elke dag met de auto vele kilometers afleggen meer hun steentje bijdragen door hogere kilometerheffingen te betalen. Dit zou ik een logische oplossing vinden voor het probleem waar ons land nu voor staat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.