actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2010, 08:19
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Geboorte Duitse baby op Google Street View?

In Duitsland is er discussie ontstaan over een beeld dat Google maakte in het kader van zijn Street View-project. Op een foto in Wilmersdorf, bij Berlijn, is te zien hoe een vrouw van een kindje bevalt terwijl een man haar helpt. Sommige mensen vermoeden echter opgezet spel.

Op de foto in kwestie staan niet alleen de bevallende vrouw en de knielende man met de baby, er is ook een tweede vrouw die de kersverse mama, die op een handdoek lijkt te liggen, ondersteunt. Een auto staat in de buurt slordig geparkeerd, met het portier wagenwijd open.

In scène gezet?
Het beeld zorgde in al voor pittige discussies op allerlei websites. Sommigen mensen immers dat het hele plaatje zorgvuldig in scène werd gezet. "Er is een hospitaal aan de overkant van de straat waar dit beeld genomen is", zegt een Duitse surfer. "En daar weet men absoluut niks van de geboorte. Je zou toch verwachten dat de mensen op de foto naar daar zouden zijn gegaan, niet?"

Niemand heeft zich al bekend gemaakt in verband met de foto. Google nam het zekere voor het onzekere en verving de foto door een nieuw beeld van de straat, zonder bevallende vrouwen of pasgeboren baby's. (hlnsydney/tw)
25/11/10 00u01

Mijn mening: Wordt google dan toch een echte big brother? Of wordt het juist een nieuwe gelegenheid om aandacht te trekken? Ik vind het ook een beetje raar dat een vrouw liever bevalt op de stoep dan in een ziekenhuis aan de overkant van de straat. Dus ik kan er wel inkomen dat dit opgezet spel is. Als er geen ziekenhuis in de buurt zou zijn geweest had het dan weer puur toeval kunnen zijn, maar die kans is natuurlijk wel heel klein. Ik vind het al bij al een bizarre situatie!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.