actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2016, 09:23
amina.j*cops amina.j*cops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: zoersel
Posts: 85
Geen geld, dus geen jodiumpillen voor alle Belgen

Geef elke Belg een jodiumpil, adviseerde de Hoge Gezondheidsraad enkele maanden geleden. Omdat alleen op die manier de hele bevolking optimaal beschermd is bij een kernramp, wilde minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) een verdeelsysteem op poten zetten. Maar het uitgebreide jodiumplan komt er niet. Wegens geldgebrek, zo weet de Franstalige krant La Dernière Heure uit een document van Binnenlandse Zaken. Er komt wel een systeem waarbij prioritaire groepen, zoals scholen, makkelijk aan jodium kunnen komen. Volgend jaar komt er ook een informatiecampagne.

Ecolo-Kamerlid Jean-Marc Nollet (Ecolo) heeft kritiek op de plannen van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA). "Eens te meer laat de regering de rentabiliteit van Electrabel primeren op de elementaire veiligheid van de Belgische burger". Door de bevolking een minimale bescherming te ontzeggen doet de regering het tegendeel van wat moet gedaan worden, vindt Nollet. "We weten zeer goed dat die jodiumpillen geen rampen voorkomen, maar ze kunnen wel de impact verminderen", stelt hij.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/6756/Kerne...le-Belgen.dhtml (3/11/2016)
Eigen mening: Ik vind het ronduit schandalig dat men de belangen van Electrabel boven die van de gehele bevolking laat primeren. In mijn ogen moet het juist omgekeerd zijn en dient de gezondheid de hoogste prioriteit te hebben. Ik vind het op zich dus goed dat men wel jodium voorziet voor voor de meest kwetsbare groepen zoals scholen, maar langs de andere kant bescherm je dan enkel de kinderen en wat met hun ouders? Kinderen hebben hun ouders toch nodig om te kunnen leven en overleven, maar juist deze mensen worden aan hun lot over gelaten en krijgen geen jodium pil.
Daarom ben ik van mening dat de volledige bevolking recht moet hebben op het verkrijgen van jodiumpillen en niet enkel kwetsbare groepen.

Laatst aangepast door amina.j*cops : 3rd November 2016 om 09:33.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.