actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th February 2011, 10:31
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Léonard: "Vangheluwe zal België wel moeten verlaten"

Het Vaticaan zal de voormalige bisschop van Brugge Roger Vangheluwe wellicht de opdracht geven om ons land te verlaten. Dat vermoedt aartsbisschop André-Joseph Léonard.

Bij zijn bezoek aan een middelbare school in Puurs vertelde Léonard ook dat de pedofiel wellicht al zijn kerkelijke functies zal moeten afstaan.

Vangheluwe gaf in april toe dat hij jarenlang een neefje seksueel had misbruikt. De gruwel dook onder in de abdij van Westvleteren, maar hij moest daar weg op vraag van Léonard. Sindsdien verblijft de ex-bisschop in "het verborgene".

Toon Osaer, woordvoerder van de Belgische Bisschoppenconferentie, denkt echter dat het nog een tijdje zal duren vooraleer het Vaticaan een definitieve beslissing neemt. "Dat Vangheluwe naar het buitenland zal gestuurd worden, is voorlopig niet meer dan een speculatie van de aartsbisschop", zegt hij in een krant van De Persgroep.

Datum: 18/02/2011
Bron: Gazet van Antwerpen

Eigen mening:
Mensen die een fout hebben begaan moeten worden gestraft. Een celstraf of een werkstraf of een geldboete,... Maar iemand het land uitsturen vind ik maar wat belachelijk. Lost het probleem daardoor op? Ik denk het niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th February 2011, 14:08
EvelienBroeckx EvelienBroeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arensdonk
Posts: 117
Wat is het nut van Roger Vangheluwe naar het buitenland te sturen? Hij heeft hier in België verschrikkelijke fouten begaan. Ik vraag me af wat hij in het buitenland moet gaan doen. Het zou niet eerlijk zijn, als hij daar een leven zou gaan leiden, alsof er nooit iets gebeurd is.
Men kan hem beter hier in België straffen. Ik begrijp niet waarom zijn straf zo ingewikkeld blijkt te zijn. Verjaard of niet, zo'n gruwelijke zaken mogen naar mijn mening niet 'zomaar' vergeten worden.
Dit artikel is uiteraard te beknopt om op een objectieve manier commentaar te geven op zijn straf. Wat ik nu kan afleiden uit dit artikel, is dat het weer een vreemde ingeving is van het Vaticaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.