actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2018, 19:00
Emily B*erinckx Emily B*erinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: België
Posts: 34
Antwerpse diamantair die tigerkidnapping verzon, krijgt vijf jaar

Antwerpse diamantair die tigerkidnapping verzon, krijgt vijf jaar

Op 11 oktober 2012 dringen drie gewapende mannen het appartement van een werknemer van een diamantbedrijf en zijn vrouw binnen. Terwijl ze de vrouw onder schot houden, moet de man, in het diamantkwartier wat verderop, de kluis van zijn werkgever leeghalen. Duizenden geslepen diamanten stopt hij in 2 vuilniszakken en laat die op de vooraf afgesproken plaatsen achter. De Antwerpse diamantwereld reageert geschokt op wat er is gebeurd en om de daders te vinden komt er een oproep tot getuigen. Het vermeende slachtoffer werkt mee aan een opsporingsprogramma op VTM in de hoop ook de buit, ruim 10 miljoen Euro aan diamanten, terug te vinden.

Het onderzoek draait op volle toeren, duizenden uren camerabeelden worden geanalyseerd. En bijna een jaar later neemt de zaak plots een vreemde wending. De hele tigerkidnapping bleek in scène gezet. De werknemer, een Indiër, zou op die manier wraak hebben willen nemen op zijn werkgever omdat hij zijn vrouw onheus zou hebben. De man geeft alles toe nadat een ontevreden handlanger hem bedreigd heeft. Het vermeende slachtoffer krijgt nu 5 jaar cel, waarvan 3 jaar effectief. Hij moet ook meer dan 6 miljoen terugbetalen die hij met de roof zou hebben verdiend. Ook negen andere verdachten zijn veroordeeld, de meesten tot voorwaardelijke straffen.

Een groot deel van de buit werd intussen teruggevonden, maar een zak met naar schatting 5 miljoen Euro aan diamanten blijft spoorloos.

bron: www.vrt.be
geraadpleegd op: 22 mei 2018

eigen mening:

Ja, wat moet een mens hier nu over denken?

Niet alleen liegt het "slachtoffer" over de hele zaak en voert een prachtig toneeltje op, maar hij drijft het ook zo ver dat de hele sector in rep en roer stond en dat politiemensen voor niets uren werk hebben verricht.
Dat laatste vind ik dan nog het ergste: die mensen worden betaalt met ons belastinggeld. Al die werkuren zijn gewoonweg weggegooid geld. Neem daarbij dan dat er al lange tijd langs alle kanten geschreeuwd wordt voor meer politie omdat elke afdeling onderbemand is en dan zijn die uren dubbel weggegooid.

En waarom allemaal? Omdat mijnheer wraak wou nemen op zijn baas.

Ik ben nogal verontwaardigt door zulk nieuws. Ik kan het moeilijk verteren dat je andere mensen wil lastigvallen met jouw persoonlijke vetes. Al die politie mensen hebben niets te maken met die man zijn ongenoegen. Ik wil er niet aan denken welk werk zij hebben moeten laten liggen omdat deze zaak belangrijker was.

Ik hoop dat deze man zijn lesje heeft geleerd en dit nooit opnieuw doet. Meer ik hoop dat iedereen die dit artikel leest hieruit leert dat zulke acties van jou een eikel maken.

Laatst aangepast door Emily B*erinckx : 22nd May 2018 om 19:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.