actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2015, 22:59
Wouter.V*rbeeck Wouter.V*rbeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Lille
Posts: 14
Vandeput wil beelden van kazernes op Google onherkenbaar maken

Artikel:


Minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) heeft de generale staf van het leger de opdracht gegeven om Google en andere organisaties te contacteren met het verzoek om beelden van kazernes uit veiligheidsoverwegingen te 'blurren', zo meldde hij woensdag in de Kamercommissie Landsverdediging.

Vandeput reageerde op vragen van parlementsleden over het incident in de kazerne in Heverlee, waar eind vorige maand een onopgemerkte inbraak werd vastgesteld. Onbekenden legden in de legerkazerne brandbommen onder een rij militaire voertuigen.

'Na de gebeurtenissen in Heverlee heb ik het initiatief genomen om na te gaan wat wij kunnen doen. Met het oog op een betere bescherming van onze militaire kwartieren heb ik deze week de opdracht gegeven aan de defensiestaf om Google en andere organisaties te contacteren om hier iets aan te doen en de beelden te blurren', antwoordde de minister op een vraag van Renate Hufkens (N-VA).

Volgens Vandeput is er ook een wettelijke basis om op te treden. Artikel 120ter van het Strafwetboek bepaalt dat het nemen van beelden van kazernes strafbaar is. 'Als Google niet welwillend zou zijn, maar er werd mij gezegd dat zij gewoonlijk meewerken, is er een wettelijke basis om de beelden te laten verbieden', aldus de N-VA-minister.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151209_02013462

Mening:
Ik denk dat deze beslissing begrijpelijk is maar niet echt heel praktisch. Niet alleen zal dit veel werk kosten om dit te doen, ook kan dit werk zowat geheel nutteloos blijken. Als je een oudere versie gebruikt, kan je dan nog steeds deze kazernes bekijken. Teven is wat er te zien is via Google redelijk beperkt. Zo is op de beelden enkel te zien wat je zelf ook makkelijk kan fotograferen vanaf de weg.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.