actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2012, 09:24
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Man met tumor moet hartaanval faken om scanneronderzoek te krijgen

Artikel: Een man die jaren sukkelde met hevige hoofdpijnen en hoge bloeddruk kon geen scanneronderzoek krijgen. Hij fakekte dan maar een hartaanval. De scan bracht aan het licht dat hij rondliep met een hersentumor. "Ik moet hier wel een zaak van maken. Ik wil niet dat andere patiënten straks in dezelfde situatie verkeren", aldus Mats Johannesson.

De veertiger was werkzaam als trucker toen hij vijf jaar geleden ziek werd. Hij stapte eerst naar het lokale ziekenhuis in Mellerud. Daar werd hij doorgestuurd naar het ziekenhuis van Norra Älvsborgs. De dokters stuurden hem huiswaarts met een paar pijnstillers. "Ik vroeg er om een scan maar volgens de dokters was dat niet nodig", aldus de Zweed. Dat spelletje duurde vijf jaar lang en hij moest 47 keer met de ambulance naar het ziekenhuis gevoerd worden. Elke keer stuurden de dokters hem zonder scanneronderzoek naar huis in een taxi.

Op 19 juli was het weer zover en de trucker wou zich deze keer niet meer laten afschepen. "Ik dacht toen bij mezelf, nu ga ik onder de scanner. Ze sturen me niet meer weg", aldus Johannesson. Hij fakete dan maar een hartaanval en leidde de arts om de tuin. "Ik vroeg toen om een scan en kreeg die meteen." Van een hartaanval was uiteraard geen sprake maar het onderzoek bracht wel aan het licht dat de man een hersentumor had.

Boos heeft hij nu de zaak aanhangig gemaakt bij de Nationale Raad voor Gezondheid en Welzijn. Het ziekenhuis dat hem elke keer weer naar huis stuurde heeft een intern onderzoek geopend. "Ik ben echt razend, ik heb jaren verloren en dat was niet nodig", besluit Johannesson.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...e-krijgen.dhtml

Mening: Ik vind het ongelooflijk dat zoiets zich nog voor doet in deze tijd. De wetenschap staat zover en men kon die hersentumor al 5jaar eerder ontdekt hebben. Een hersentumor kan dodelijk zijn en voor hetzelfde geld was deze persoon al gestorven. Ze mogen van geluk spreken dat hij nog steeds leeft. De frustratie van de man begrijp ik maar al te goed!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.