actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2012, 09:04
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Gevangene te dik om te ontsnappen door gat in muur

Vaak is het leven van cipiers geen pretje, maar die van een gevangenis in het Braziliaanse Ceres konden een glimlach toch nauwelijks onderdrukken bij een mislukte ontsnappingspoging. Rafael Valadao, 100 kg droog aan de haak, was erin geslaagd een groot gat in zijn cel te maken, maar helaas niet groot genoeg om zijn corpulente lijf er helemaal door te wringen. Halfweg bleef de gehavende gevangene steken. Iets meer marge inbouwen volgende keer... De brandweer moest eraan te pas komen om Valadao te bevrijden uit zijn hachelijke positie en dan weer op te sluiten.

Toch was er niet alleen reden tot lachen. Een veel dunnere gevangene was eerder wel door het gat, dat ze gemaakt hadden met een metalen staaf, kunnen ontsnappen en wordt nog opgespoord. Twee van zijn celgenoten konden er ook niet om lachen. Omdat Valadao bleef steken, konden zij ook niet ontsnappen door het gat en zaten ongeduldig te ijsberen en te duwen in hun cel. Aan de andere kant van de muur maakten de cipiers de afgang voor de te dikke gevangene nog groter door hem extra belachelijk te maken en hun tijd te nemen om hem uit zijn lijden te verlossen. Vernederend natuurlijk dat een gevangene bij een mislukte ontsnappingspoging de cipiers om hulp moet roepen.

Gebroken rib
Rond 2u 's nachts kwam de brandweer ter plaatse. Het was een hele ondernemeing om Valadao los te krijgen. Onder zware bewaking moest hij eerst nog naar het ziekenhuis om onder meer zijn gebroken rib te laten verzorgen. Vervolgens werd hij terug opgesloten in zijn cel.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...t-in-muur.dhtml

Mening : Ik snap niet dat dit ongemerkt voor bij kon gaan. Zomaar zo'n gat in een muur maken. Daar is veel tijd voor nodig en kan toch niet zonder een beetje geluid. Zijn de cipiers wel oplettend genoeg? Zouden deze dingen niet voorkomen kunnen worden ? Ik denk het wel. Hier in ons land zou dit natuurlijk niet kunnen gebeuren denk ik en hoop ik. Het staat hier eigenlijk in de krant voor te lachen. Maar ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo grappig en moet serieus worden genomen. Deze man is niet door het gat geraakt. Zijn voorganger wel. Gelukkig is die ondertussen al opgespoord en terug aangehouden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2012, 10:58
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 109
Dit ruikt sterk naar sensatie...
Het feit dat dit artikel onder 'bizar' wordt geplaatst op de nieuwssite van Het Laatste Nieuws wil al veel zeggen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.