actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th March 2013, 20:29
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Nokia komt met gsm van 15 euro en batterijduur van 35 dagen

De Finse gsm-maker Nokia heeft op het Mobile World Congress in Barcelona meerdere betaalbare tot zelfs zeer goedkope toestellen onthuld. Het Finse bedrijf wil hiermee kopers van hun eerste gsm of smartphone aanmoedigen een reservetoestel aan te schaffen en daarnaast opkomende markten bestormen. Dat meldt technologiewebsite Engadget.

Voor mensen die gewoon willen bellen, sms'en en verder niets komt de mobieltjesmaker met de Nokia 105 voor slechts 15 euro. De batterij van dit apparaat zou het tot maar liefst 35 dagen kunnen volhouden en heeft ook nog een zaklamp en radiofunctie. De iets duurdere versie heet de Nokia 301 en kost 85 dollar. Daarvoor krijg je een 3,2 megapixel camera.

De Lumia 520 komt op de markt vanaf 183 dollar en moet dit kwartaal al de concurrentie met andere goedkope smartphones in China aangaan. Voor dat geld krijgt de koper onder meer een scherm van 4 inch, 512MB RAM, een ingebouwd geheugen van 8GB, een 5 megapixel camera en een 1430mAh batterij. Later dit jaar komt het apparaat ook naar de VS en Europa.

De iets duurdere Lumia 720 richt zich op het middensegment in Azië. Deze smartphone biedt voor 249 dollar een iets groter scherm van 4,3 inch, een 2000mAh batterij en een extra camera aan de voorkant die met een f/1.9 lens bijzonder geschikt is voor het maken van foto's op feestjes.

bron: De Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680...-35-dagen.dhtml)

eigen mening:
Dit is gewoon geweldig. Dit is echt een duidelijk teken dat de consument het belangrijkste is. Natuurlijk zal Nokia dit in de eerste plaats doen voor het geld, maar de klant wordt zeker niet aan de kant geschoven, want eerlijk is eerlijk: 15 euro voor een gsm is echt heel weinig. Dat die gsm dan ook nog eens een batterijduur heeft van 35 dagen is al helemaal goed. Dit is echt de perfecte gsm voor mensen die een gsm alleen maar gebruiken om te bellen en om eens een sms'je mee te versturen. Dat er ook nog een zaklampfunctie bij in zit, maakt het apparaat gewoon helemaal af.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th March 2013, 13:03
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Dit vind ik een heel goed idee! Ik denk hierbij onmiddellijk aan mijn grootouders. Zij proberen mee te gaan met de tijd en hebben zich ook een gsm aangeschaft. We vonden echter geen eenvoudige gsm met grote toetsen (dat was een voorwaarde). Daarom hebben we een touchscreen (smartphone) gekocht omdat de 'toetsen' daar vrij groot op waren. Er staan op deze telefoon ook heel veel dingen die ze niet gebruiken (radio, internet, wekker, agenda, gps en natuurlijk alle applicaties). Hiervoor hebben ze natuurlijk bijbetaald. Deze gsm zou ideaal zijn! Ik heb fotootjes opgezocht en de gsm heeft heel duidelijke toetsen en is zeer eenvoudig. Als ik een festivalganger zou zijn zou ik hem ook wel aanschaffen, dan is het minder erg als je hem kwijtspeelt. Ik vind net als Pieter dat Nokia hier zeer goed heeft ingespeeld op de vraag van de consument, ik denk echt dat er terug nood was aan eenvoudige, goedkope toestellen. Volgens mij gaat dit ook goed verkopen!
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th March 2013, 10:53
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 109
Door deze Nokia gaan we terug naar de oerdegelijke gsm.
De levensduur van zo'n toestel zal ook veel hoger zijn omdat er minder 'frulletjes' kapot kunnen gaan.
De Smartphones zijn vandaag de dag zeer hard in opmars. Deze toestellen verkopen als zoete broodjes omdat er net zoveel snufjes op te vinden zijn. Deze snufjes kunnen ook echter een groot nadeel zijn. De kans dat er op deze toestellen iets kapot gaat is een heel pak groter dan deze Nokia 105.

Deze Nokia is zoals vroeger alleen een gsm voor mensen die willen bellen en sms'en. Ik vind dat men ook zeker met deze personen moet rekening houden. Dit heeft Nokia nu terug opnieuw gedaan.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th March 2013, 10:24
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Ik vind dit een zeer goed initiatief van Nokia. Tegenwoordig vinden we enkel nog smartphones op de markt maar voor de oudere mensen is dit meestal geen optie. Er zijn genoeg mensen in de wereld die geen nood hebben aan internet of camera's op hun gsm, nu hebben zij eindelijk een goedkope optie.
Zelf heb ik een Iphone en ik moet hem bijna elke dag opladen, dit vind ik schandalig. Je betaalt heel veel geld voor een gsm die je elke dag moet opladen, op een festival of een trektocht ben je wel de pineut. Daarom ben ik heel enthousiast over deze gsm met een super batterij. Ik zou hem dan ook meteen willen aanschaffen voor festivals en vakanties.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.