actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2012, 10:53
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
Nederland geschokt na nieuw pestdrama

Een school in het Nederlandse Meppel zal een onderzoek doen naar de dood van een vijftienjarige leerlinge van de school. Er gaan berichten dat de leerlingen zelfdoding pleegde omdat ze werd gepest, zo heeft de openbare omroep NOS donderdag gemeld.
Het meisje zou volgens de krant De Stentor een afscheidsbrief hebben geschreven waarin de namen staan van haar pesters. School AOC Terra zegt van de brief af te weten en die in het onderzoek te zullen betrekken.

De school heeft een herdenkingsruimte ingericht voor haar klasgenoten en andere leerlingen. Voor de leerlingen die getuige waren van de zelfmoord is slachtofferhulp ingeschakeld, aldus de krant De Telegraaf.

Amper een maand geleden was Nederland al eens in rouw na de dood van student Tim Ribberink. De 20-jarige student uit Tilligte maakte eveneens een eind aan zijn leven wegens aanhoudend pestgedrag.

Wie met vragen zit over zelfdoding, kan terecht bij Tele-Onthaal (106 of www.tele-onthaal.be) of de Zelfmoordlijn (02-649.95.55 of www.zelfmoordlijn.be).

Uit: De Standaard

Mijn mening:
Het moet nu is gedaan zijn met al dat gepest, bijna iedere week komt er in de krant een artikel van iemand die zelfmoord probeert te plegen. Leren de pesters dan niet welke gevolgen pesten kan hebben? Ik ben van mening dat pestkoppen zwaarder gestraft moeten worden.

Maar niet enkel zwaarder straffen kan helpen, ook betere beleid van de school is nodig. Zelf ben ik lange tijd gepest geweest tijdens de schooluren en heb ik vaak hier nota van gemaakt bij de leerkrachten en telkens werd er NIETS gedaan. Misschien een goed idee om in de lerarenopleiding een les te houden over hoe je met pestgedrag kunt omgaan?
__________________
There are only two things infinite,
The universe and man's stupidity.
-- Albert Einstein
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2012, 11:11
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Zoals Michiel al aangeeft, vind ik het een goed idee om enkele lessen voor toekomstige leerkrachten in te lassen voor hoe we moeten omgaan met pestgedrag. De eerste stappen die de leerkrachten meestal ondernemen is dat ze eerst en vooral gaan luisteren en dat ze zorgen voor een gesprek tussen de verschillende partijen. Maar wat als het pesten dan nog niet stopt? Zeker nu er tegenwoordig heel veel zelfdodingen gebeuren omdat ze gepest worden, moeten we hier bij stilstaan en nadenken wat we als leerkrachten kunnen doen om het pesten te stoppen zodat we zelfdodingen kunnen voorkomen. Leerkrachten hebben hier dus zeker een belangrijke taak omtrent pesten!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th December 2012, 12:43
michaël.roothooft's Avatar
michaël.roothooft michaël.roothooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heultje
Posts: 29
Elke week is het weer hetzelfde liedje, je doet de krant open en je ziet weer een slachtoffer van nutteloos pestgedrag. Ik werd vroeger ook enorm gepest op de middelbare school. Ik vroeg me dan altijd af waarom ze mij moesten hebben. Vandaag de dag wordt ik niet meer gepest maar toch blijf ik me afvragen wat er zo leuk is aan pesten. Mensen vernederen en uitschelden kan echt niet en vooral de school moet hierop inspelen. Pesten gebeurt nog steeds in de meeste gevallen op school. Maar als je er iets over zegt dan ben je een verklikker, met als gevolg dat je alleen nog meer wordt gepest.
Als leerkracht ga je hier zeker nog mee te maken krijgen. Het is onze taak om hier zeker dieper op in te gaan.

Laat ons hopen dat zo'n berichten in de krant niet vaak meer verschijnen. Want het toont alleen maar hoe erg onze maatschappij kan zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.