actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2012, 09:30
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Verkrachtingszaak blijft ex-Ketnetwrapper achtervolgen

Verkrachtingszaak blijft ex-Ketnetwrapper achtervolgen
ANTWERPEN - Melvin Klooster heeft geen fijne maanden achter de rug. Hij werd beschuldigd van verkrachting en verloor zijn job bij Ketnet. ‘De zaak werd geseponeerd, maar die vrouw blijft mijn imago beschadigen', zegt Melvin. ‘Ik wil dat het ophoudt, en dat ik opnieuw voor tv kan gaan werken.'
‘Ik heb heftige weken achter de rug', zegt Melvin terwijl hij gaat zitten in een tafeltje van cocktailbar Collage, een zaak die hij al enkele maanden met een paar vrienden uitbaat in hartje Antwerpen.
‘Ik zorg vooral voor de marketing en de pr. Het bevalt me wel, ik heb altijd een eigen zaak willen opstarten. Ik ben net terug van vakantie in Aruba, waar ik alles nog eens op een rijtje gezet heb. Ik heb besloten dat ik mijn hoofd niet meer ga laten hangen, ik wil weer vooruit. En ja, ik zou graag weer voor televisie werken. Bij Ketnet zal het niet meer kunnen, maar misschien wel bij een jongerenzender als Jim. En als dat niet lukt, zijn er nog digitale zenders. Zolang ik mijn ervaring als presentator maar kan gebruiken.'
Wat voorafging: eind juli beschuldigt een 25-jarige vrouw Klooster van verkrachting, na een dronken avondje uit. Ketnet zet de wrapper meteen op non-actief, en zelfs nadat de zaak zonder gevolg geseponeerd wordt, komt hij niet terug op het scherm.
‘Ik kan niet zeggen dat Ketnet mij niet netjes behandeld heeft', zegt Melvin. ‘De beslissing dat ik zou vertrekken, is in onderling overleg genomen. Misschien was het na zeven jaar wrappen sowieso tijd om op te stappen, maar ik zag het niet meer zitten om live op antenne te gaan. Kinderen nemen geen blad voor de mond. Wat als iemand live een opmerking zou maken over de zaak? Daarvoor had ik te veel schrik gekregen, al heb ik nooit rechtstreeks negatieve reacties van kinderen of hun ouders gehad. Wel op fora op websites. Maar mijn ex, mijn vrienden en mijn collega's bij Ketnet hebben mij nooit laten vallen. Ze zeiden: jij, Melvin? Dat geloven we nooit. Dat heeft me recht gehouden, ik heb me dus nooit binnen verstopt.'
Een seksrelatie, niets meer
De zaak werd in oktober geseponeerd, maar ze blijft Klooster achtervolgen. ‘Mijn imago is onherroepelijk beschadigd, en dat mens blijft maar doorgaan. Waarom? Ik weet het niet. We hadden drie jaar een seksrelatie, ja, maar niets méér. Zij was verliefd op mij, maar ik wou geen relatie en misschien is ze daarom op wraak uit? Of blijft ze leugens verkopen om in de belangstelling te staan? Net voor ik op vakantie vertrok, stond ze weer in een tijdschrift met haar verhaal. Zeg nu zelf, iemand die verkracht is geweest, blijft toch niet zelf de hele tijd dat verhaal oprakelen? Ze blijft mijn reputatie maar besmeuren, terwijl ze zelf in nachtclubs uitdagend staat te dansen en regelmatig in lingerie poseert. Ze zou zelf een nieuwe klacht hebben ingediend, maar ik heb nog steeds niets gehoord van het gerecht. Ik wil dat het ophoudt, daarom heeft mijn advocaat een klacht wegens laster en eerroof ingediend. Ik heb een dochtertje van vier, ik wil niet dat ze met zulke dingen geconfronteerd wordt.'
Klooster heeft diep gezeten, zegt hij. ‘Maar met dit interview wil ik tonen dat ik nog leef, dat het goed met mij gaat. Ik heb deze zaak, en samen met een vriend organiseer ik feestjes. Morgen hebben we onze vuurdoop, ik ben benieuwd naar de reacties. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk weer danslessen geven. En stilletjes hoop ik dus dat ik de draad van mijn tv-carrière weer kan oppikken. Ik heb al een mailtje gestuurd naar een zender. Want presenteren blijft mijn ding. Bij Ketnet heb ik fantastische jaren beleefd. Alleen jammer dat het op die manier is moeten eindigen.'

Datum: 7 december 2012
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...121206_00394232

Mening:

Ik vind het verschrikkelijk dat er zoiets gebeurt. De vrouw uit het artikel verklaart dat Melvin Klooster haar verkracht zou hebben, terwijl dit helemaal niet waar is. Wanneer blijkt dat dit inderdaad niet waar is, zou je verwachten dat de man een nieuwe kans krijgt, maar deze krijgt hij niet. Ik begrijp wel dat het moeilijk is om hem opnieuw op Ketnet te laten presenteren, aangezien de ouders van de kinderen en misschien de kinderen zelf dit nieuws gezien hebben en hier altijd wel iets van blijft hangen, ook al blijkt het niet waar te zijn. Melvin is zeker niet de enige die met zulke dingen geconfronteerd wordt, dit gebeurt wel vaker in onze maatschappij. Dit zijn dan niet altijd beroemde mensen, maar bijvoorbeeld leerkrachten zijn vaak ook hun werk kwijt wanneer er zoiets gebeurt. Ik begrijp echt niet wat de mensen die zulke leugens verspreiden bezielt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.