actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2011, 11:18
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
Pakistanen mogen niet meer sms'en over Jezus of seks

Pakistanen moeten voortaan op hun taalgebruik gaan letten als ze een smsje sturen, want de regering wil dat telefoonmaatschappijen berichten gaan blokkeren die obscene taal bevatten.

'We moesten stappen ondernemen na klachten van talloze gebruikers die ongewenste sms'jes krijgen met obscene inhoud', aldus Mohammad Younis, woordvoerder van de Pakistaanse telecommunicatiedienst PTA.

De vijf belangrijkste maatschappijen werken op dit moment aan software om de ongewenste woorden te blokkeren.

De maatschappijen hebben van de autoriteiten een lijst van 1500 woorden gekregen, die niet meer kunnen. Het gaat zowel om termen in het Urdu als in het Engels.

De meeste woorden op die lijst zijn klassieke scheldwoorden of seksueel expliciete termen. Zo zijn er 17 varianten op het woord 'tit' (borst) en 33 op het woord 'cock' (penis) die moeten worden geblokkeerd, maar ook 'Jezus Christus', 'condoom' en 'tampon' kunnen niet meer.

Volkskrant 18/11/2011

mijn mening: Ik vind dat dit echt te ver gaat. Mensen moeten nog altijd de vrijheid hebben over wat ze al dan niet in hun berichten zetten. Het feit dat hun berichtenverkeer wordt gecontroleerd is ook een flinke inbreuk op de privacy van de mensen. Het kan zijn dat mensen aanstootgevende woorden terugvinden in een sms die ze hebben ontvangen maar is het dat wel waard om plots verschillende woorden te verbieden? Ik begrijp ook niet waarom de woorden 'tampon' en 'Jezus Christus' precies verbannen worden. Mensen zullen hoe dan ook deze verboden woorden met een nog nieuwer synoniem kunnen gebruiken volgens mij. Als iets verboden wordt, zoekt men toch omwegen om er te geraken. Dit zal dus absoluut het probleem niet oplossen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.