actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 09:25
lore.c*usters lore.c*usters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kasterlee
Posts: 21
Eén op vijf jonge vrouwen krijgt te maken met partnergeweld

Vrouwen tussen 18 en 25 worden veel vaker geslagen, misbruikt of geterroriseerd door hun partner dan vrouwen van andere leeftijdscategorieën. Het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen start een campagne, *specifiek gericht op jonge mannen.
De keuken van een appartement. Een jonge man trekt zijn vriendin hard aan de schouder, hij duwt haar. Een glas witte wijn valt op de grond, zij ook. Hij komt dichter, balt zijn vuist... en dan lijkt het alsof het filmpje vastloopt, alsof het opnieuw moet laden. “Denk voor je doet”, verschijnt er. Niet dat ze het bij het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen wel oké vinden dat een man zijn vriendin slaat als hij er eerst over nagedacht heeft. “Stop geweld”, is de duidelijke boodschap aan het einde van het filmpje. Élk geweld.

Vandaag is de Internationale Dag tegen Geweld op Vrouwen, en daarom lanceert het Instituut zijn campagne, specifiek gericht op jonge mannen. Want het partnergeweld op jonge vrouwen, tussen 18 en 25, blijft alarmerend hoog. Ruim één op de vijf geeft aan in het afgelopen jaar slachtoffer te zijn geweest. Dat is de helft meer dan vrouwen in andere leeftijdscategorieën.

“Het gaat om alle soorten geweld”, zegt Marijke Wee*wauters van het Instituut. “Van vernederingen tot psychologische terreur, van controlerend gedrag tot harde slagen. En het komt helaas overal voor: in de stad en op het platteland, bij alle sociale klassen, bij laag- en hoogopgeleiden.”

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151124_01988305 25/11/2015

Eigen mening: Verschrikkelijk vind ik het. Ik had geen flauw benul van dat het zo erg was, ik vind het dan ook heel erg goed dat ze er een campagne en vooral vandaag er een hoge nadruk op leggen. Ik hoop dat deze mannen er goed over gaan denken wat ze deze vrouwen aandoen of hebben aangedaan. Geen enkele vrouw verdient een man dat haar misbruikt, slaagt of wat dan ook dat zware gevolgen heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.