actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2018, 13:08
Elias.H*ns Elias.H*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Turnhout
Posts: 31
De Backer: ‘Europees Parlement moet Zuckerberg doen zweten’

De Backer: ‘Europees Parlement moet Zuckerberg doen zweten’

Facebook-ceo Mark Zuckerberg moet het in het Europees Parlement zwaarder te verduren krijgen dan tijdens zijn eerdere hoorzitting in het Amerikaanse Congres. ‘Zuckerberg zal zweten’, zegt staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open VLD), die zelf ook een vragenlijst doorspeelde aan Facebook.

Zuckerberg zal vanavond in een bijeenkomst van het Europees Parlementslid vragen beantwoorden. Hij deed dat al in het Amerikaanse Congres, maar veel heeft dat niet opgeleverd, moet De Backer erkennen. ‘Het niveau van de parlementsleden tijdens de hearing van Zuckerberg in het Amerikaanse Congres was beschamend laag.’

Hij hoopt dat er nu wel harde garanties komen dat een nieuw privacyschandaal niet meer mogelijk is. ‘Het vertrouwen in Facebook is geschonden door het Cambridge Analytica-schandaal. De Facebookgebruiker in Europa verdient een uitleg van de Facebooktopman.’

In een lijst vragen die hij rechtstreeks aan Facebook bezorgde, wil De Backer meer uitleg over waarom Cambridge Analytica niet meteen na het vaststellen van de fraude werd verbannen.

Daarnaast heeft hij ook nog een reeks vragen over hoe Facebook mensen die niet op het netwerk zijn ingelogd toch opvolgt, een zaak waarover ons land het al langer aan de stok heeft met het netwerk.

BRON: De standaard 22/05/2018 12u39
LINK: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180522_03523631

MENING: Na het Cambridge Analytica-schandaal, waarbij een Brits databedrijf de gegevens van zo'n 85 miljoen Facebook-gebruikers kon achterhalen, vind ik het niet meer dan logisch dat staatssecretaris voor privacy Philippe De Backer een vragenlijst doorspeelt aan Facebook. We kunnen op Facebook wel aanduiden dat enkel onze Facebook-vrienden onze persoonlijke informatie kunnen zien maar dit blijkt toch niet helemaal te kloppen. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat de Facebook-gebruiker hierbij een woordje uitleg verwacht van Mark Zuckerberg. Onlangs gaf ik een product in op Google. Nog geen kwartier later keek ik op mijn Facebook en er kwam al meteen een advertentie van dat product tevoorschijn. De dag vandaag weet denk ik toch elke Facebook-gebruiker dat we continu achtervolgd worden zonder dat we dit weten en dat we echt wel moeten oppassen met de informatie die we prijs geven op sociale media.

Laatst aangepast door Elias.H*ns : 22nd May 2018 om 13:23.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.