actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2014, 13:16
senne.v*n den schoor senne.v*n den schoor is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herenthout
Posts: 26
Elio Di Rupo herkozen als PS-voorzitter met 93,6 procent van de stemmen

Elio Di Rupo herkozen als PS-voorzitter met 93,6 procent van de stemmen

Elio Di Rupo is herverkozen als voorzitter van de PS met 93,6 procent van de stemmen. Dat blijkt zaterdagavond uit de resultaten van de vervroegde voorzittersverkiezingen die vrijdag en zaterdag gehouden werden. Di Rupo, die de enige kandidaat was om zichzelf op te volgen, had volgens de partij zelf om die verkiezing gevraagd om ‘het vertrouwen van de militanten’ te krijgen.
Di Rupo had het voorzitterschap opnieuw opgenomen toen zijn premierschap halfweg oktober afliep. In 2011 werd hij herverkozen tot voorzitter met 96,7 procent van de stemmen.


Bij de aankondiging van de vervroegde voorzittersverkiezingen luidde het dat ‘de omstandigheden vragen dat de voorzitter van de PS van de militanten een nieuw mandaat krijgt’. ‘Deze verkiezing moet de militanten centraal stellen in de keuzes die de PS de komende jaren maakt’, klonk het.


Het PS-partijbureau wou dat alle neuzen in dezelfde richting wijzen, nu de partij op federaal niveau in de oppositie zit tegen de nieuwe Zweedse coalitie.

Volgens het persbericht van de PS hebben 28 procent van haar betalende leden deelgenomen aan de verkiezing, ‘een hoger percentage dan bij de vorige voorzittersverkiezingen’.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141122_01390566
De Standaard 22/11/2014

eigen mening: Ik vind dat dit zeer goed nieuws is want ik vind Elio Di rupo geen slechte persoon want hij heeft al veel goede keuzes gemaakt voor ons land. Ik vind ook dat 93,5 procent zeer veel is voor een stemming, dit wil dus zeggen dat bijna alle leden van de PS het eens zijn met de ideeën van Di Rupo. Ik vind het een goed idee dat de PS de militanten centraal wilt zetten want deze personen verdienen nu alle aandacht. Ik vind het wel zo dat de PS vooral moet gaan kijken naar onze economie en de werkgelegenheid in ons land want ik vind deze twee zaken zeer belangrijk momenteel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.