actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th April 2014, 15:55
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Deze meeneemprinter kan wel eens the next big thing zijn

Deze meeneemprinter kan wel eens the next big thing zijn

Altijd al problemen gehad geen geschikte printer in de buurt te vinden? Dan vormt deze mobiele printer misschien wel de oplossing. Zuta Labs trekt er mee naar Kickstarter in de hoop de miniprinter commercieel te maken.

Zuta Labs stapt af van het idee dat iemand naar een printer op een vaste plek toe moet gaan indien hij er iets van gedaan wil krijgen. Met deze 'pocket printer' neem je het apparaat ter grootte van je hand simpelweg mee.

Het bedrijfje trekt er ook mee naar Kickstarter, waar ze hun project de 'Mini Mobile Robotic Printer' gedoopt hebben. In deze digitale tijden willen ook zij hun gadgets mobieler dan ooit maken. En dus: geen elektriciteitssnoer of papierlade.

1.000 pagina's per cartridge
Je plaatst de Mini Mobile op een oppervlak waarop je dingen wil printen en de intelligente software en een gesofisticeerd motortje doen hun werk. Bij meerdere pagina's moet je de printer gewoon even verplaatsen. Maar zijn mobiliteit heeft ook een prijs; zo kan ie slechts 1,2 pagina's per minuut bedrukken en zal het initiële model alleen in zwart-wit kunnen afdrukken.

Wanneer de Mini Mobile effectief gelanceerd wordt, zal hij draadloos verbinding kunnen maken met zowel Android, iOS, Windows, OS X en Linux. Daardoor zou je van zo goed als elk apparaat kunnen printen. De inktcartridges zouden 1.000 pagina's meekunnen, terwijl een laadbeurt zich opdringt om de 60 vellen. Zuta Labs denkt aan een prijs van 135 dollar, ofwel net geen 100 euro.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multi...hing-zijn.dhtml

Mening:
Zoals de titel reeds zegt, kan deze printer inderdaad wel eens een topuitvinding zijn. Ik zou nog wel wat meer willen weten zoals bijvoorbeeld de kostprijs van een cartridge of hoe je de printer kan opladen. Maar op het eerste zicht vind ik dit een zeer goed idee, en zit er waarschijnlijk nog veel potentieel in ook. Nu zou het printertje slechts 1,2 bladzijden per minuut drukken, en zo zouden grote hoeveelheden printwerk wel eens heel lang kunnen duren. Waarschijnlijk kan dit in de toekomst nog verbeteren, want dat gaat zo met technologie, dat staat niet stil.
De kostprijs valt naar mijn mening ook zeer goed mee. Commercieel gezien denk ik ook dat dit zeer goed zit.
Ik ben zelf wel niet zo technisch aangelegd en ik zal waarschijnlijk eerst een moeten bekijken hoe dit werkt, en ik er dus wel mee ga kunnen werken... Verder zal ik ook de mening van anderen (lees: mensen die hier iets van afweten) hierover afwachten, maar mocht dit inderdaad voor de voorgestelde kostprijs op de markt komen, denk ik wel dat ik me er een aanschaf. Soms zit ik immers ergens en denk ik "Aah ja, ik moet dat nog afprinten", maar iets later ben ik dat vergeten of moet ik dit nog in zeven haasten doen. Met deze uitvinding zou dat niet meer het geval zijn, kan je printen wanneer je eraan denkt (en je je printer bij hebt en deze opgeladen is natuurlijk).
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th May 2014, 22:40
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Hier gaat het over

Op zich vind ik het inderdaad niet zo'n slecht idee. Enkel de uitwerking vind ik nog veel te sober. Okay, het is tof dat je zoiets kan meenemen en het idee erachter is fantastisch maar echt praktisch vind ik het niet. Het zou ook zo geprogrammeerd zijn dat het verbinding kan maken met allerlei mobiele platformen maar dan mag er hopelijk wel ook een eigen app bij zitten aangezien de meesten onder ons geen flauw benul hebben van hoe ze iets met hun smartphone moeten afprinten. Tegenwoordig kan je ook gemakkelijk iets afprinten via Google Cloud Printing. Daar heb je ook geen laptop meer voor nodig. Ook zijn de meeste printers tegenwoordig uitgerust met een draadloze zender waarmee je via je telefoon wederom kan printen.

Dit zijn natuurlijk on-the-fly-oplossingen voor wanneer er effectief een printer in de buurt is. Dit is natuurlijk niet altijd het geval dus voor die situaties waar je één of twee pagina's snel nodig hebt, kan dit zeer handig zijn. Voor een stageles zou ik het niet meteen gebruiken, of je zou enkele uren vroeger moeten opstaan.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th May 2014, 13:57
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Deze mini-printer kan inderdaad wel eens dé nieuwe grote uitvinding zijn. Iedereen heeft toch al wel is meegemaakt dat je nog snel iets moet afdrukken en dat je dat vergeten bent? Hoe handig zou het dan zijn dat je dit nog snel draadloos kan afdrukken.

Stel:
Je hebt op school een presentatie maar je bent je hand outs van je ppt vergeten mee te nemen van de tafel thuis en je wil die écht nog eens bekijken voor je aan de presentatie begint. De les begint binnen 5 minuten. Je hebt nog net op het nippertje ontdekt dat je je hand outs thuis vergeten bent.

In Vorselaar:
Eerst moeten we naar de OWP, de computer opstarten (dit duurt ookal een hele tijd). Je moet je inloggen en dan de juiste documenten van je USB-stick nog selecteren en nog afdrukken. Je moet eerst nog eens naar beneden gaan en je code ingeven. Pas dan print de printer de gevraagde papieren. Dit alles neemt heel veel tijd in beslag voor een hand out van een ppt. Wat nou? Je printkrediet is op. Dit moeten we eerst nog even opladen. Hiervoor moet je ook nog eens even aanschuiven en wachten tot dit printkrediet is overgezet van je studentenkaart naar je printkaart.

Met deze mini-printer kan je al naar je klaslokaal gaan, je print dit af en klaar is kees. Deze mini-printer zal nog sneller zijn dan dat je eerst helemaal naar de OWP moet etc. Bovendien ben je ook nog eens op tijd in de les.

Voilà, een casus want daar zijn ze hier in Vorselaar toch zo verzot op! Ik ben pro voor deze mini-printer! Laat maar komen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.