actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th December 2007, 09:35
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Politie niet te spreken over sms'jes alcoholcontroles

BRUSSEL - De federale politie onderzoekt of ze iets kan beginnen tegen de ‘capriolen’ van nv Etri uit Gent. Behalve sportuitslagen en bijbelverzen stuurt het bedrijf ook alcoholcontroles door via sms.
‘Met die sms’jes stimuleert het bedrijf dronken mensen om toch achter het stuur te kruipen en de controle te omzeilen. Dat is niet handig, maar pervers’, zegt woordvoerder Els Cleemput van de federale politie in De Morgen. Volgens de zaakvoerder van nv Etri zijn de sms’jes louter preventief bedoeld en wordt de straatnaam nooit doorgegeven.

‘Via de sms’en, waarin we de controles doorgeven die de politie zelf bekendmaakt en sporadisch de controles die we zelf of via via ontdekken, willen we dronken mensen verhinderen alsnog de wagen te nemen’, verklaart Vincent Parisis, zaakvoerder van Etri. Hij benadrukt dat telkens ook de boodschap ‘Glaasje op, laat je rijden’ meegestuurd wordt.

Ook het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid kan de sms’jes niet smaken. Volgens het BIVV ‘ondermijnt deze vorm van geldzucht het bobsysteem en de veiligheid van het verkeer’.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th December 2007, 10:39
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Snelheidscontroles worden toch ook bekend gemaakt via de radio! Ik hou mij normaal gezien altijd aan de regels van het verkeer (behalve dan 2 weken geleden toen ik een boete kreeg voor fout parkeren in Vorselaar ...).

Het initiatief van de firma Etri vind ik eigenlijk niet zo goed... Wanneer je gedronken hebt, kruip je best niet meer achter je stuur. Je brengt niet alleen jezelf, maar ook andere mensen in gevaar. Dit weekend is er weer iemand doodgereden door een dronken man... Het is toch verschrikkelijk!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th December 2007, 11:04
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Ik vind dit toch ook geen goed idee. Als je dronken bent, kruip je niet achter het stuur. Zo simpel is dat. Net hetzelfde voor de snelheidscontroles. Ik vind dat voor niets nodig dat ze worden afgeroepen op de radio. De mensen moeten overal zich aan de regels houden, dan moeten ze toch naar niets zien? Ze volgen dan altijd de regels.
__________________
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th December 2007, 13:44
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91
Ik vind het zeker geen goed idee om via sms te laten weten waar alcoholcontroles zijn. Net als het omroepen van flitscontroles op de radio vind ik dit een aanzet tot de regels overtreden. Meer mensen gaan denken: "Oei, hier flitsen ze, ik zal even wat trager rijden en dan straks weer veel te snel." Dat is toch geen goede ingesteldheid!
Ik heb al meerdere keren het aanbod gekregen mee te rijden met iemand na een fuif. Meestal was die persoon te dronken om zijn auto nog te vinden en heb ik het voorstel snel afgewezen. Het antwoord van de dronken persoon klonk altijd: "Maar vandaag is er geen alcoholcontrole op die weg, je moet niet bang zijn dat ze ons tegenhouden!"

Een verkeerde mentaliteit dus, die je alleen maar in de hand werkt door flits- en alcoholcontroles op voorhand aan te geven.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 17th December 2007, 17:11
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Citaat:
Orgineel gepost door Natalie Docx
BRUSSEL - De federale politie onderzoekt of ze iets kan beginnen tegen de ‘capriolen’ van nv Etri uit Gent. Behalve sportuitslagen en bijbelverzen stuurt het bedrijf ook alcoholcontroles door via sms.
‘Met die sms’jes stimuleert het bedrijf dronken mensen om toch achter het stuur te kruipen en de controle te omzeilen. Dat is niet handig, maar pervers’, zegt woordvoerder Els Cleemput van de federale politie in De Morgen. Volgens de zaakvoerder van nv Etri zijn de sms’jes louter preventief bedoeld en wordt de straatnaam nooit doorgegeven.

‘Via de sms’en, waarin we de controles doorgeven die de politie zelf bekendmaakt en sporadisch de controles die we zelf of via via ontdekken, willen we dronken mensen verhinderen alsnog de wagen te nemen’, verklaart Vincent Parisis, zaakvoerder van Etri. Hij benadrukt dat telkens ook de boodschap ‘Glaasje op, laat je rijden’ meegestuurd wordt.

Ook het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid kan de sms’jes niet smaken. Volgens het BIVV ‘ondermijnt deze vorm van geldzucht het bobsysteem en de veiligheid van het verkeer’.


Bron vergeten
http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF17122007_001
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 18th December 2007, 00:08
jan voorspoels jan voorspoels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: NIJLEN
Posts: 91
Citaat:
Orgineel gepost door Julie_07
Net als het omroepen van flitscontroles op de radio vind ik dit een aanzet tot de regels overtreden. Meer mensen gaan denken: "Oei, hier flitsen ze, ik zal even wat trager rijden en dan straks weer veel te snel." Dat is toch geen goede ingesteldheid!


Hier kan ik me eigenlijk eerlijk niet in vinden. Als je het nu zo bekijkt: men weet de niet op voorhand dat er geflitst word. Men rijd te snel en wordt daarbij ook geflitst, dit laatste is eigenlijk van minder belang. Het gaat niet over dat hij geflitst wordt of niet, het gaat over dat hij gevaarlijk bezig was door te snel te rijden. Nu als hij wist dat er geflitst werd had hij niet zo snel gereden en dus ook geen gevaar teweeggebracht.

Wat is dan het beste, ik dacht toch het laatste geval?


cheerz
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 18th December 2007, 09:21
Julie De Ceulaer Julie De Ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 76
Reactie op hieronder: Nu als hij wist dat er geflitst werd had hij niet zo snel gereden en dus ook geen gevaar teweeggebracht.

Als hij wist dat er geflitst werd had hij volgens mij op de weg waar er geflitst werd niet zo snel gereden, maar misschien op de rest van zijn route wel.
En ik vind dat mensen de regels moeten volgen en gestraft mogen (moeten) worden als ze dit niet doen en daarbij andere mensen in gevaar brengen.
Daarom vind ik die waarschuwingen voor flitsen en zeker voor alcoholcontroles absoluut niet kunnen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.