actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2009, 12:30
Gibb.Pemen Gibb.Pemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie:
Posts: 46
Vernieuwde VRIJ-dagen succesvol

Vernieuwde VRIJ-dagen succesvol

TURNHOUT - De stad heeft met de eerste concertreeks van de vernieuwde VRIJ-dagen bijna 9.000 euro winst gemaakt.

Het evenement kostte 566.298 euro maar bracht anderzijds wel 575.076 euro op. Goed nieuws dus, al moet er wel rekening gehouden worden met de 150.000 euro subsidie die de stad gegeven heeft aan Turnhout Feest, de organisatoren van het evenement, en het feit dat er ‘maar' 50.000 euro BTW betaald moet worden.

‘We hadden 353.000 euro sponsoring wat eigenlijk best veel is, zeker gezien de crisis. Hoe dat nu gaat lopen, is koffiedik kijken. We hopen wel dat het succes van de VRIJ-dagen meer sponsors kan overtuigen', zegt Patrick Diels van Turnhout Feest.

Nadat Marcel Hendrickx vorig jaar in september stopte als burgemeester, werd ook beslist om de organisatie van de VRIJ-dagen grondig te herbekijken. Het aantal concerten werd beperkt tot zes. De vernieuwingen werden door de bezoekers positief onthaald. Vooral de lokale groepen die mochten optreden voor de hoofdact waren een groot succes.

‘Lokale bands een kans geven is een succes gebleken. Dat blijven we dus zeker doen', kondigt Diels aan. De organisatoren willen voor 2010 nog een stapje verder gaan. Zo denken ze aan een samenwerking met De Lijn om bewoners van de diverse wijken heen en terug te brengen met de stadslijnen. Het sluitingsuur van de VIP-tent is ook iets dat herbekeken zal worden. ‘We onderzoeken daarom of de VIP-tent in 2010 niet gewoon kan blijven staan in juli omdat dan de zaterdagse markt toch al verhuisd is naar de terreinen Snollaert. We willen ook werken aan een betere bewegwijzering én het meer visualiseren van de sponsors.'

Bron: Het Nieuwsblad

Mijn mening:
Ik ben zelf nog niet op de VRIJ-dagen geweest, maar ik ben wel voorstander van dit initiatief. Zo'n evenement is niet enkel goed voor het entertainment van de bezoekers maar het brengt ook geld in de lade voor de horeca in Turnhout. Tevens is het ook goed voor het imago en de bekendheid van de stad. Uit socio-economisch standpunt is dit dus een succes!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2009, 18:35
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
De Turnhoutse vrijdagen zijn echt top! Ik ben echt blij voor de organisatie dat ze winst hebben gemaakt, want ik zou het echt spijtig vinden moest dit initiatief verdwijnen. Ik ga er zelf elk jaar naar toe en er komen elke jaar beter artisten, ik kijk al uit naar volgend jaar! Turnhout maakt zich met deze organisatie erg bekend in de Provincie Antwerpen, wat voor de stad heel belangrijk is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th December 2009, 18:59
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Ook ik ben wel fan van de VRIJ-dagen! En als ik zie hoe goed de cafeetjes rondom de markt van Turnhout het dan te doen hebben, veronderstel ik ook dat zij hier niet te veel problemen mee hebben. Natuurlijk vergt dit wel een hele organisatie, maar ik denk dat er toch een hele hoop mensen naar uit kijken om telkens opnieuw naar zulk initiatief te gaan.
Het feit dat dit nog steeds gratis is en dat eigen drank meebrengen ook geen enkel probleem is, trekt dit ook heel wat jeugd aan!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.