actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2014, 13:18
Toon.H*yselbergs Toon.H*yselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Morkhoven
Posts: 77
Wie wordt de stamceldonor van Veerle De Troyer?

Via de sociale media , met de steun van illustrator Eva Mouton, is een zoektocht gestart naar een stamceldonor voor de 29-jarige Veerle De Troyer uit Pollare. Ze lijdt aan de ziekte van Hodgkin en alleen stamceldonatie kan haar leven redden.
De Troyer vecht al twee jaar tegen de ziekte van Hodgkin, een soort lymfeklierkanker. Haar grootste kans om te overleven is een stamceltransplantatie. De kans dat er een geschikte donor wordt gevonden, bedraagt 1 op 50.000.

De 29-jarige verpleegster heeft nu al haar hoop gesteld op de sociale media, waar vrienden en familie een zoektocht gestart zijn. Illustrator Eva Mouton maakte voor haar een cartoon die via Twitter en Facebook werd verspreid:

https://twitter.com/Eva_Mouton/stat...1917953/photo/1

‘We vragen iedereen om de tekening massaal te retweeten. Er wordt dus reclame gemaakt om mijn leven te redden. De steun die ik krijg, is echt fantastisch’, zegt De Troyer vandaag in De Standaard. ‘Ik weet dat de kans klein is dat ik hierdoor een donor vind, maar wie weet red je zo wel het leven van iemand anders.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141110_01368363 (10/11/2014)

Eigen mening: Je kan misschien volledig tegen sociale media zijn maar je kan niet ontkennen dat het geen voordelen heeft. Dit is pure propaganda voor Facebook en Twitter. Veerle De Troyer vindt het ook fantastisch dat iedereen de boodschap verder en verder verspreidt en op die manier krijgt ze bijzonder veel steun van iedereen in haar omgeving. Ik weet ook dat sociale media ook een totaal andere zijde hebben. Op Facebook lees ik vaak hoe voetballers door supporters van rivaliserende clubs vaak uitgemaakt worden en vergeleken worden met alles waarmee je niet vergeleken wil worden. Daarom dat ik dit artikel belangrijk vind. Als we de sociale media allemaal een beetje meer op deze manier zouden gebruiken zou de wereld van het internet er veel mooier op worden.

Laatst aangepast door Toon.H*yselbergs : 10th November 2014 om 13:29.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.