actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2014, 22:01
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Opnieuw stoffelijke resten gevonden op crashsite MH17

Opnieuw stoffelijke resten gevonden op crashsite MH17

Onder wrakstukken van de neergehaalde Boeing van Malaysia Airlines hebben leden van de Nederlandse repatriëringsmissie woensdag in het oosten van Oekraïne stoffelijke resten gevonden. Dat maakte het Nederlandse ministerie van Defensie bekend.

De wrakstukken zijn met een hijskraan opgetild, waarop de stoffelijke resten konden geborgen worden. Donderdag worden ze overgebracht naar Charkov voor een eerste forensisch onderzoek. De lokale rampendienst SES en de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) begeleidden de missie.

‘De verdere werkzaamheden vereisen de inzet van zwaar materieel en meer forensisch experts. Dat is vooralsnog niet mogelijk’, aldus Pieter-Jaap Aalbersberg. De veiligheidssituatie in het gebied blijft fragiel.

De berging van de wrakstukken is nog niet begonnen. Er vindt hierover nog steeds overleg plaats door de OVSE. Aalbersberg: ‘Zolang er geen sluitende werkafspraken zijn, kunnen we niet beginnen met het bergen. De missie staat klaar om aan de slag te gaan, zodra er groen licht is’.

Negen slachtoffers van de ramp met vlucht MH17 deze zomer zijn nog steeds niet geïdentificeerd. Het vliegtuig van Malaysia Airlines werd boven het oosten van Oekraïne neergehaald, wellicht door een projectiel. 298 mensen zijn gestorven.

Bron: De Standaard, 18.14 uur
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141112_01371599

Mening:
Ik heb dit artikel gekozen omdat dit me echt aanspreekt, ik vind het zo erg voor de nabestaanden en nog erger is dat er nog altijd 9 lichamen niet geïdentificeerd zijn. Wel moet het een lichtpunt zijn dat de stoffelijke resten kunnen worden opgeborgen. Ik vind het wel schandalig dat de veiligheid daar nog altijd fragiel is, ik heb dan ook veel respect voor de lokale rampendienst SES en de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) die deze missie begeleiden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.