actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th May 2016, 16:22
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Populairste koppel op YouTube deelt droevig nieuws

De Amerikaanse Jesse Wellens en Jeana Smith, beiden 33 jaar, mogen zich met bijna 9 miljoen volgers het populairste koppel op YouTube noemen. In hun nieuwste video ‘A New Chapter’ hebben ze echter droevig nieuws: de twee hebben hun relatie beëindigd en zullen samen geen nieuwe filmpjes meer maken.

YouTube clip

Zeven jaar geleden richtte het koppel uit Philadelphia hun YouTube-kanaal BFvsGF op. Daarvoor maakten ze bijna dagelijks een filmpje over hun doen en laten, maar ook grappen, uitdagingen en pittige details werden gedeeld met het grote aantal volgers.

In de meest recente video gaat het er minder jolig aan toe dan gewoonlijk, daarin vertellen de twee dat ze uit elkaar zijn en voortaan elk hun eigen weg gaan. “Het is precies of we aan een groep kinderen moesten vertellen dat hun ouders gaan scheiden”, zeggen ze om te beklemtonen hoe moeilijk het was om het nieuws te melden aan de fans.

Relationele druk

Een van de redenen van de breuk is het populaire YouTube-kanaal. “Dagelijks bloggen mag dan wel leuk lijken, maar het heeft ook een druk op onze relatie gelegd en die was niet gezond”, zegt Jesse met een krop in de keel in de video. “Jeana en ik gaan voorlopig stoppen met vloggen, we nemen ook wat afstand van elkaar. Ik ga naar New York (hij gaat er zijn geadopteerde dochter zoeken, nvdr.), Jeana blijft in Philadelphia. Het is kut omdat ik weet dat velen onder jullie heel teleurgesteld zullen zijn.”

Jeana, die haar tranen bijna niet kan bedwingen, voegt eraan toe dat mensen lang hebben gedacht dat hun leventjes perfect waren, maar dat ze in het dagelijkse leven problemen ondervonden die niet werden behandeld in de video’s. “Ik voel me verloren en dit is heel moeilijk, zeker omdat iedereen online een mening heeft en onze relatie kan beoordelen”, klinkt het.

Mogelijke toekomst

De twee, die een paar dagen voor de droevige aankondiging nog filmpjes deelden van hun vakantie naar Machu Picchu in Peru alsof er niets aan de hand was, sluiten niet uit dat ze nooit meer zullen samenwerken. “Ik kom terug, zij komt terug. Ik weet niet wat we gaan doen, maar we zijn niet van plan om dit YouTube-kanaal een stille dood te laten sterven”, zegt Jesse. Het ex-paar heeft nog een goede raad voor koppels die aan het bloggen willen slaan: “doe het niet op dagelijkse basis”.

Aan het einde van het emotionele filmpje, dat tien minuten duurt, drukken de twee hun liefde voor elkaar uit. “Ik hou zoveel van Jesse. Dat is echt en zal altijd zo zijn”, aldus Jeana. “Ik zal je voor altijd graag blijven zien”, zegt Jesse. Het filmpje is sinds 18 mei al meer dan vijf miljoen keer bekeken. De reacties onder het filmpje zijn uitgeschakeld. “Dat is wat we moeten vermijden. We willen niet meer dat onze relatie publiekelijk wordt beoordeeld, en zeker niet deze video.”

Mening: Bij het lezen van de titel dan denk je waarschijnlijk dat dit boecht is, dat dacht ik ook. Maar bij nader inzien gaat dit meer over de populariteit en beďnvloedbaarheid van YouTube. YouTube bestaat ongeveer 8 jaar en het is pas de laatste 3 jaar dat het enorm populair is geworden. Er is geen enkel ander video platform zo succesvol als dat van YouTube. Het is zelfs zo succesvol dat sommige mensen video's opnemen als hun werk. Sommige van deze mensen worden zelfs zeer goed betaald. Het is geheim dat we elke dag wel eens surfen naar de video website. Vaak is het ook meer entertaining dan de TV. Je kiest wat je wilt zien, je moet het enkel kunnen opzoeken. Sommige mensen nemen filmpjes op waardoor je ze elke dag kan volgen, het lijkt wel een soort van Big Brother. Daardoor, gaan we ook beginnen meeleven met mensen die we zelfs niet kennen. Dit artikel is daar een goed voorbeeld van. Het YouTube koppel heeft een enorm populaire channel. Duizenden kijkers denken dat ze hu leven vanbinnen en vanbuiten kennen. Maar dat is niet zo. Iedereen is zodanig gechoqueerd door hun aankondiging, dat de video al meer dan 5 miljoenen views heeft behaald... Het is verbluffend dat een anoniem koppel ons zo kan doen raken.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160524_02304613
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.