actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2015, 11:54
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Recordaantal Amerikanen overlijdt door overdosis drugs

Recordaantal Amerikanen overlijdt door overdosis drugs

Nog nooit eerder overleden zoveel Amerikanen aan een overdosis drugs als in 2014. In totaal overleden meer dan 47.000 inwoners na het innemen van een fatale dosis. Dat is 7 procent meer dan het jaar daarvoor, aldus The Guardian.

Volgens organisatie Centers for Disease Control and Prevention (CDC), die de cijfers bij elkaar zocht op basis van overlijdensaktes, overlijden meer Amerikanen aan de gevolgen van een overdosis dan bij auto-ongelukken.

61 procent van de doden overleed na het gebruik van zware pijnstillers of heroïne, een stijging van 14 procent ten opzichte van vorig jaar. De meeste drugsdoden vielen in de staten West Virginia, New Mexico, New Hampshire, Kentucky en Ohio.

De directeur van het CDC luidt de noodklok over het aantal mensen dat overlijdt door het gebruik van pijnstillers en heroïne. De organisatie heeft een handleiding opgesteld voor artsen, in de hoop dat die minder snel zware pijnstillers zullen voorschrijven.

Verslaving kwam zaterdag ook aan bod tijdens een televisiedebat op ABC tussen de Democratische presidentskandidaten. Senator en kandidaat Bernie Sanders pleite voor het decriminaliseren van verslaving. "Verslaving is een ziekte, geen criminele activiteit", aldus Sanders.

Bron:

Volkskrant, D. (2015, 12 20). Recordaantal Amerikanen overlijdt door overdosis drugs. De Morgen .

Eigen mening:
Ik schrik wel van deze cijfers. Het is als land heel belangrijk om een goed werkend en gefundeerd drugsbeleid te voorzien. De preventie en aanpak van drugs is heel belangrijk. Wanneer dit niet goed werkt, kunnen er zware gevolgen aan vast hangen.
Zelf ben ik voorstander om een nultolerantie in te voeren op het gebruik van drugs. Dit is volgens mij de enige manier om problemen te vermijden. Het is natuurlijk niet altijd zo eenvoudig dan dat ik het hier omschrijf. Medicijnen zijn ook drugs en hier kan makkelijker misbruik van gemaakt worden. Dan is het volgens mij aan de dokters en geneesheren om hier voldoende controle op uit te voeren.

Laatst aangepast door L*en van Overveld : 20th December 2015 om 12:04.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd December 2015, 01:32
D*ies Van Mechelen D*ies Van Mechelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 55
Er is een reden waarom de VS zo'n groot drugsbeleid heeft. Met de legalisatie van marihuana in bepaalde staten was er een grote doorbraak maar dit mag niet betekenen dat elke drug daarom ook legaal wordt en tegelijk ook niet gevaarlijk.

Er is nog veel gevaar en ondanks dat er strenge maatregelen worden genomen, faalt het beleid. Wat mij opviel is dat meeste van de staten die het grootste overdosis aantal hadden, dicht tegen de grenzen liggen en/of bij grote handelsroutes. Smokkel gebeurt enorm veel in de VS en dit zal ook een oorzaak zijn waarom het aanbod zo groot is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.