actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2017, 11:04
Linus Linus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2017
Locatie: nijlen
Posts: 23
Twintiger ziekenhuis in geslagen door politie "omdat er nog sneeuw op zijn achterruit

DILBEEK / AFFLIGEM - G. M. (22) uit Affligem dient een klacht in tegen de Dilbeekse politie nadat hij hardhandig werd aangepakt. De aanleiding was een discussie nadat de agenten hem wilden beboeten omdat er sneeuw op de achterruit van zijn auto lag.
Ik werd op de grond gegooid en kreeg van verschillende agenten schoppen en klappen
G. M.
De 22-jarige G. M. ging donderdagavond met zijn zwarte Audi A4 zijn Dilbeekse vriend A.T. (20) thuis afzetten. Toen hij aan het politiecommissariaat van Dilbeek een stilstaande combi inhaalde, werd hij tegengehouden. G. moest een speekseltest afleggen en werd gefouilleerd. Toen de agenten niets konden vaststellen, wilden ze hem een boete geven omdat er nog sneeuw op de achterruit van zijn wagen lag.

“Ik nam mijn smartphone om een foto te nemen van die sneeuw, om te tonen hoe belachelijk die boete was. Maar plots namen drie agenten me hardhandig vast en werd ik in de boeien geslagen”, vertelt G. Zijn vriend A. wilde tussenkomen, maar werd ook aangepakt. “In de cellengang werd ik met mijn gezicht een paar keer tegen de muur geduwd. Uiteindelijk werd ik op de grond gegooid en kreeg ik van verschillende agenten schoppen en klappen.”



Jongere agenten

A. stond intussen buiten op zijn vriend te wachten. Toen hij zijn vader wilde bellen, werd ook hij vastgegrepen en het commissariaat binnengesleurd. “De agenten sloegen me zelfs met mijn hoofd tegen de deur. Ik werd ook enkele keren in mijn gezicht geslagen en uiteindelijk belandde ik ook in de cel."Rond 3 uur 's nachts kwam de vader van A. de twee jongens ophalen. Toen hij de verwondingen van G. zag, wilde hij meteen verhaal halen bij de politie. “Maar daar werd alles ontkend”, zegt A.

G. liet in het Erasmusziekenhuis zijn verwondingen vaststellen en werd een dag arbeidsongeschikt verklaard. Nu wil hij samen met zijn ouders klacht indienen tegen de Dilbeekse politie. Naar eigen zeggen wordt hij al langer geviseerd door de politie. “Het gaat telkens over jongere agenten. Ze houden mijn auto tegen voor controles. Telkens opnieuw controleren ze me op drugs, maar die testen zijn steeds negatief. En ze geven me boetes voor banale zaken, zoals een vervallen brandblusser. Deze keer ging het om sneeuw op de achterruit, maar dat is dus *geëscaleerd”, klinkt het.

Korpschef Arnoud Vermoesen wil niet reageren op de inhoud van het incident, in afwachting van de conclusies van het onderzoek. “Ik wil wel benadrukken dat onze politiezone veel belang hecht aan optreden zonder escalatie en hier dan ook op inzet tijdens trainingen en de interne opleiding”, aldus Vermoesen.

Bron: Het Nieuwsblad 4/12/2017
Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171203_03222581

Mijn Mening: Ik vind het zeer spijtig dat ik over dit onderwerp mijn mening moet geven terwijl dit eigenlijk niet zou mogen. Je zou denken dat we hier toch worden opgevoed met wederzijds respect en niet dat "de politie uw vriend" de burgers zo hard aanpakt voor een banaal gebeuren. Fysiek geweld kan ik absoluut niet goedkeuren. Ook al word de arm der wet tegenwoordig vaak uitgedaagd dan nog is dergelijk buitensporig geweld niet aan de orde. Ik ging er van uit dat de politie toch eerst onderhandelt en niet direct overgaat tot het gebruik van geweld. Volgens mij is het de dag van vandaag echt wel niet makkelijk om jongeren op enkel een verbale wijze tot de orde te roepen. Desondanks zijn er misschien nog wel eerst andere aan te wenden middelen voordat men moet overgaan tot geweld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.