actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #2  
Oud 3rd May 2015, 10:48
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Voorlezen is goed voor taalontwikkeling kind

Net zoals K*tleen denk ik dat er weinig verandering zal komen in het voorleesgedrag van ouders na het lezen van dit artikel. Ouders weten al generatieslang dat voorlezen goed ik voor de ontwikkeling van het kind. Ouders die hier tijd voor hebben, zullen dit ook doen (in de meeste gevallen, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen). Andere ouders hebben hier gewoonweg geen tijd voor. Ze werken tot 's avonds en hebben enkele tijd om hun kind van de crèche te gaan halen en in bed te stoppen. Je kan als ouder verwachten dat de kinderverzorgsters in de kinderopvang voor elk kind elke dag een verhaaltje voorlezen, maar dit is niet altijd haalbaar. Hoeveel kinderen zitten stil in de opvang? Hoeveel kinderen hebben op dat moment zin om naar een verhaaltje te luisteren? Op die momenten zijn andere kindjes DE prioriteit (wat weer goed is voor de sociale ontwikkeling van het kind).
Oudere broers/zussen kunnen deze taak wel op zich nemen. Ze leren op deze manier zelf beter lezen en dragen bij tot de taalontwikkeling van hun kleine broertje/zusje. Kinderen vinden het doorgaans leuk om voor te lezen aan andere kinderen (als opvoeders hen hierin steunen natuurlijk).
Persoonlijk lees ik vaak voor aan mijn nichtjes, telkens als ik hen in bed leg lees ik eerst een verhaaltje voor en moeten ze na het verhaaltje gaan slapen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.