actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2013, 22:09
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Massagraf met zestien lijken ontdekt in westen van Mexico

Massagraf met zestien lijken ontdekt in westen van Mexico

De Mexicaanse politie heeft een massagraf met zestien lijken ontdekt. De lichamen van de veertien mannen en twee vrouwen lagen begraven vlakbij een rivier aan de grens tussen de deelstaten Michoacán de Ocampo en Jalisoc, in het westen van het land. Dat meldt de krant El Universal.
Onder de slachtoffers bevonden zich ook twee ontvoerde politieagenten. Sommige lijken bleken ook verminkt.

In het grensgebied tussen de twee deelstaten strijden twee drugkartels om de heerschappij over het gebied. De regering heeft onlangs nog een militair offensief opgestart om de regio opnieuw onder controle van de regering te krijgen.

Donderdag werden er in Acapulco, in de nabijgelegen deelstaat Guerrero ook al zes lijken aangetroffen in een gemeenschappelijke begraafplaats.

Bron: De Standaard, 15-11-2013

Mening:
Het komt wel vaker voor in landen buiten Europa, waar drugkartels of andere soorten van organisaties in dat land met elkaar in conflict komen. Deze organisaties zijn meestal op macht uit. Het is als het waren de reputatie die ze hebben opgebouwd. En natuurlijk moeten ze er ook voor zorgen dat deze macht in hun handen blijft. Het is echter wel erg als er dan massagraven worden gevonden. Deze mensen hebben hier daarom niet altijd iets te maken met deze conflicten. Soms natuurlijk ook wel. Maar is het dan echt nodig dat er zoveel bloed vergiet aan te pas komt. Is het echt nodig dat ze altijd macht moeten uitstralen tegenover de concurrentie? Ik heb hier zo mijn bedenkingen bij. Ik weet enkel dat dit een oorlog is dat daarom niet snel opgelost zal zijn. Ik heb altijd geleerd dat het oog om oog, tand om tand gaat. Het komt er dus op neer dat als één van hun leden wordt gedood door een ander kartel. Het kartel dat hierdoor aangevallen is moet aanvallen om te laten zien dat ze dit niet pikken. Ik denk niet dat dit nodig is, ik denk niet dat er mensen moeten lijden. En dan nog verminkt worden en daarna in een massagraf terecht komen. Deze mensen zijn gedumpt. Alsof ze niets waard zijn voor de families hiervan, de kennissen. Ik vind dit een echte schande, dit soort geweld en vernedering zou niet meer mogen plaatsvinden in de wereld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.