actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th February 2010, 13:41
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Helft meer voedselklachten in België

BRUSSEL - In een jaar tijd is het aantal klachten over het voedsel met de helft toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het voedselagentschap. De Belgen wordt steeds kieskeuriger als het op voeding aankomt. Ze stellen hogere eisen en ze zijn ook sneller ongerust. Dat meldt vtm vrijdagavond in Het Nieuws.

In 2009 heeft het voedselagentschap in totaal 3.400 klachten gekregen. Dat is een stijging van 47 procent in vergelijking met de 2.300 klachten van het jaar voordien.

'De consument wordt inderdaad veeleisender', zegt Lieve Busschots, woordvoerster van het Federaal Voedselagentschap. 'Iedereen heeft ook het recht om te klagen. Het gaat immers over zijn voedselveiligheid.'

Binnen de drie weken krijgt de consument een antwoord op zijn klacht. De meeste klachten gaan over de verpakking, de hygiëne en de vervaldatum. Het voedselagentschap hoopt binnenkort met een nieuw systeem te kunnen starten zodat klanten ook via internet hun klacht kunnen indienen.

Datum: 20/02/2010
Bron: De Standaard

Eigen mening:
Ik vind dat consumenten groot gelijk hebben als ze een terechte klacht indienen. Ze betalen immers voor goed voedsel. De producenten moeten er dus ook voor zorgen dat het voedsel veilig, hygiënisch en vers is. Dat er zoveel klachten zijn deed me wel even schrikken. Ik kom toch niet zo vaak voedsel tegen waarover ik klachten heb. Mensen moeten misschien in de winkel al beter kijken wat ze kopen. Als het voedsel in de winkels aan alle voorwaarden voldoen, zouden er eigenlijk geen klachten mogen zijn. De klanten zouden ook voor ze iets kopen snel even de vervaldatum kunnen controleren en even nakijken of de verpakking goed gesloten is,... dit zijn maar kleine dingetjes, het vraagt niet veel tijd.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st February 2010, 15:36
jelledebelder jelledebelder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist o/d Berg
Posts: 93
Het is opmerkelijk dat het Federaal Voedselagentschap in 2009 bijna de helft meer voedselklachten heeft binnen gekregen dan in 2008. Of de bezorgdheid in België om de kwaliteit van het voedsel op slechts één jaar tijd met de helft is toegenomen valt sterk te betwijfelen. Wel kunnen we stellen dat een pak meer Belgen de weg naar de klachtendienst van het voedselagentschap hebben gevonden.

Het mag als positief worden beschouwd dat het voedselagentschap op een snelle en efficiënte manier omgaat met de ontvangen klachten. Dit komt de kwaliteit van ons voedsel alleen maar ten goede. Laat ons hopen dat ook het klachtensysteem via internet er snel komt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd February 2010, 09:09
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
Ik sta in het weekend zelf in een winkel. Als we 's morgens beginnen met werken, moet één van mijn collega's de hele zuivelafdeling controleren. De bedoeling is dat zij alle producten die over hun verkoopdatum zijn uit de rekken haalt. De rest van de team moet tijdens het inzetten van de producten de datum controleren. Vervallen producten worden uit de rekken gehaald. De nieuwe producten worden achteraan of boven op de stock geplaatst. De winkelketens doen dus hun uiterste best om de beste producten te verkopen. Toch wil dit niet zeggen dat klanten de vervaldatum niet meer moeten nakijken. Dit moeten klanten voor zichzelf doen.
Ik denk dat de mensen te veel eisend zijn. Dat ze te snel een klacht indienen.
Is het voedsel dan zo slecht dat de mensen een klacht moeten indienen? Wat deden de mensen dan in tijden van oorlog? Dan was het alles of niets. Als je te kieskeurig was, had je helemaal geen eten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.