actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th June 2006, 22:39
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Man die seks had met honden riskeert verbod op houden van dieren

Man die seks had met honden riskeert verbod op houden van dieren

Voor het Antwerpse hof van beroep is woensdag een 37-jarige man uit Genk verschenen die tussen 1997 en 1999 met tientallen honden seks had.
De dieren verbleven in het asiel van Genk waar hij als vrijwilliger werkte. Onder de schuilnaam 'Freki' verspreidde hij duizenden foto's van de bestialiteiten via het internet. De rechtbank in Tongeren veroordeelde hem in februari tot een gevangenisstraf van drie maanden met uitstel en een boete van 500 euro wegens "het maken en verspreiden van onzedige prenten". Voor inbreuken op artikel 1 van de dierenwelzijnwet werd hij echter vrijgesproken omdat hij volgens de rechter nooit het opzet had de dieren fysieke of psychische letsels toe te brengen. Advocaat-generaal Marc Van der Straeten vroeg het hof woensdag om die feiten te heromschrijven en baseerde zich op artikel 4 van dezelfde wet. Dat stelt dat iedere persoon die een dier houdt daar goed voor moet zorgen. "De bevrediging van zijn bestiale liederlijke lusten druist daar radicaal tegen in", verklaarde hij. "Alleen een perverse geest denkt daar anders over." Hij vroeg het hof om de opgelegde straf te bevestigen, maar vorderde tevens een levenslang verbod op het houden van zoogdieren. Dierenrechtenorganisatie Gaia, die zich burgerlijke partij had gesteld, vroeg het hof om een duidelijk signaal te geven dat dergelijke praktijken niet door de beugel kunnen. Advocaat Johan Verstraeten verwees daarbij nog eens naar enkele uitspraken die de beklaagde tijdens het onderzoek gemaakt had. Zo beweerde hij ten stelligste dat de dieren zelf het initiatief hadden genomen en dat hij hen het seksuele genot gegund had, waar ze anders van verstoken waren gebleven. De verdediging vroeg het hof om een opschorting voor het verspreiden van de foto's. De advocaat ging voor de inbreuken op de dierenwelzijnwet voor de vrijspraak. Het openbaar ministerie stelde wel dat de man als verzorger verantwoordelijk was voor het welzijn van de dieren.

HBVL
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th June 2006, 22:57
Kevin De Roover Kevin De Roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Itegem
Posts: 65
man, man, man in wat voor een wereld leven we. Je moet volgens mij toch al wel heel ziekelijk zijn om 1) het te doen en 2) te beweren dat de dieren initiatief namen. Ik denk dan ook persoonlijk dat deze man psychische begeleiding nodig heeft en dat het inderdaad niet onverstandig is hem uit de buurt van dieren te houden. Dit om de kat niet bij de melk te zetten.
__________________
Quality is never an accident it is always the result of an intelligent effort
(J.Ruskin)
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th June 2006, 09:11
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Kevin De Roover
Dit om de kat niet bij de melk te zetten.

Het ging over honden hé Kevin

Die man moet zich nu toch ongelooflijk schamen. Iedereen die hem kent gaat hem nu toch met andere ogen bekijken
De beesten namen het initiatief en hij gunde hen het seksuele genot waar ze anders van verstoken waren geweest... Hij kan het wel mooi zeggen. Ziek...
Met initiatief nemen doelde hij wss op het feit dat die beesten constant op zijn been zaten te, euhm, rijden
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th June 2006, 10:11
Jelle Van loon's Avatar
Jelle Van loon Jelle Van loon is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Loenhout
Posts: 56
sick!

MM...inderdaad, maar euhm...onzen hond doet da soms ook, ofnee, hij deed da vroeger soms ook (nu is em te vet om zichzelf op te heffen ), en ik moet zeggen dat dat alles behalve aantrekkelijk is! Nee echt, dit is gewoon ziek! Walgelijk! En dan nog foto's verspreiden ook, wou hij dan z'n "veroveringen" aan iedereen tonen ofzo?? Of z'n goed hart omdat hij hen hun 'pleziertjes' gunde...
__________________
In vandaag ligt een deel van het verleden,
en dat samen neem je weer naar morgen mee.
En uit de dingen die wij gisteren deden,
ontstaat uiteindelijk ieder nieuw idee...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 15th June 2006, 13:46
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
ik zie het toch niet zitten om dit te doen met mijn hondje.
En neen ook niet als hij het initiatief neemt!
Btw, een dier een pleziertje gunnen, is het niet zo dat enkel de mens seks heeft enkel en alleen voor het genot?
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 15th June 2006, 13:52
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
Btw, een dier een pleziertje gunnen, is het niet zo dat enkel de mens seks heeft enkel en alleen voor het genot?

De mens en dolfijnen
Naar het schijnt hé, maar ik vraag me toch af hoe die wetenschappers dát 'ontdekt' hebben
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 16th June 2006, 20:46
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
ik vraag me toch af hoe die wetenschappers dát 'ontdekt' hebben


Die hebbe daar ne man uit Genk voor ingehuurd naar het schijnt!

btw barst heeft deze post mij een extra puntje opgelevert?
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 16th June 2006, 21:21
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
btw barst heeft deze post mij een extra puntje opgelevert?

Ah nee! Jij kan dat niet geweest zijn, aangezien in jouw posts constant de loftrompet over Hasselt wordt afgestoken...
Maar ik val wel op dasspelden...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 16th June 2006, 23:22
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Ah nee! Jij kan dat niet geweest zijn, aangezien in jouw posts constant de loftrompet over Hasselt wordt afgestoken...


Niet vergeten dat ik in genk geboren ben
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 17th June 2006, 10:56
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
btw barst heeft deze post mij een extra puntje opgelevert?

Een post met een d/t-fout in? Dat zou me sterk verbazen
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 17th June 2006, 10:59
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Een post met een d/t-fout in? Dat zou me sterk verbazen


De dag van een MONDELING examen RZL let ik niet zo op schrijffouten
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.