actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2009, 09:19
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Witse kwetst nabestaanden van parachutemoord

"Witse kwetst nabestaanden van parachutemoord"

07:36 De aflevering van de vrt-serie Witse van zondagavond is strafpleiter Jef Vermassen in het verkeerde keelgat geschoten. In die aflevering met de titel "Vrije val" krijgt Witse te maken met een parachutemoord op een vrouw die een relatie had met haar springpartner. Haar valscherm werd gesaboteerd.


De scenarioschrijvers hebben zich duidelijk laten inspireren door de parachutemoord in 2006 op Els Van Doren uit het Antwerpse Ranst. Ook haar parachute werd gesaboteerd en zij had een relatie met haar springpartner. "Dit kan niet. Ze beseffen niet hoe pijnlijk dit is voor de nabestaanden", zegt advocaat Jef Vermassen maandag in Corelio-kranten. Vermassen is de advocaat van de familie van Els Van Doren.

Overlijden als amusement
"De makers van Witse moeten toch beseffen dat zo'n scenario bij de nabestaanden als pijnlijk en zelfs kwetsend wordt ervaren? Stel je eens in de plaats van haar partner en haar kinderen. Zij moeten toezien hoe het tragische overlijden van hun familielied als amusement wordt gebruikt, als ontspanning voor een gezellige zondagavond."

bron: http://www.gva.be/nieuws/media-en-c...chutemoord.aspx

mijn mening:
Ik heb dit artikel gekozen omdat ik gisteren naar Witse gekeken heb. Over deze aflevering kan ik dus mijn mening geven en ik kan dit ook linken naar Els Van Doren.

Ik vind het heel erg voor de nabestaanden van de Els Van Doren dat ze dit moeten zien maar er zijn meerdere afleveringen van Witse gebaseerd op waargebeurde feiten. Er worden zo dikwijls programma's gemaakt over waargebeurde verhalen. Maar ze veranderen een paar details.

Wel zou ik het beter gevonden hebben, moesten de makers van Witse dit bekend gemaakt hebben aan de nabestaanden van Els Van Doren. Zo zouden ze al een beetje voorbereid zijn. Hierin hebben ze een fout gemaakt. Misschien dachten ze dat als ze dit zouden zeggen dat de familie dit zou verbieden.

Ik heb in 2006 heel het verhaal gevolg van Els Van Doren. Bij mijn weten waren de verdachten toen Els C (= Babs, een vriendin en collega-springster van Els) en de Nederlander M. (de partner en collega-springer van Els). Els C en de Nederlander hadden ook een relatie samen.

"Els C. zou de parachute al een week voor de moord gesaboteerd hebben, waarschijnlijk in het appartement van M. Als dat klopt, wist ze al een week wat er met haar rivale zou gebeuren. Toch zat ze de dag van de dodelijke sprong koel op het vliegtuig naast de vrouw van wie ze wist dat ze minuten later te pletter zou storten." (bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...cleID=GE91732TH)

In deze serie berustte alles gewoon op een toeval. Tania en Bram (haar springpartner) hadden ongeveer dezelfde lengte. Ze hadden van parachute gewisseld dus uiteindelijk ging de verkeerde dood. De vader van de vriendin van Bram wou Bram dood. Dit was dus mislukt want hij doodde Tania.

Ik herhaal mezelf nogmaals: het is heel erg dat de nabestaanden van Els Van Doren dit hebben moeten zien. Het zou veel beter zijn geweest dat deze mensen verwittigd werden door de makers van Witse. Zo zou de aflevering minder hard aangekomen zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2009, 10:08
Lotte.Verreijdt Lotte.Verreijdt is offline
Lotte
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 69
Ik heb niet naar witse gekeken, maar toen ik zapte van de ene zender naar de andere zag ik dat het in witse over deze parachutemoord ging.
Ik ben toen rechtgesprongen en geroepen dat dat gebasseerd was op de parachutemoord nog niet zo héél lang geleden in Ranst. Als ik al het verband zie tussen beide is het toch wel heel duidelijk. Ik vind dit voorval heel erg voor de nabestaanden, ik ben ervan overtuigd dat alle moorden uit witse of ieder ander moordonderzoek gebasseerd is op waar gebeurde feiten. Bij deze moord valt het gewoon harder op omdat het te maken had met een parachute, en dat komt zelden voor. Dan een paar details veranderen aan het verhaal helpt niet om de link uit te wissen.
De nabestaanden inlichten is al een begin, toestemming vragen vind ik nog veel gepaster.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.