actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2009, 23:32
Igna.Dergent's Avatar
Igna.Dergent Igna.Dergent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 83
Zes jaar cel na verkrachting dochter

Zes jaar cel na verkrachting dochter
BRUSSEL - De Brusselse correctionele rechtbank heeft Carlos L. (35) en Ana L. (37) dinsdag veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf van zes jaar. Ze werden schuldig bevonden aan de herhaaldelijke verkrachting van de dochter van Ana L., tussen 2 januari 2003 en 2 augustus 2003.

Het slachtoffer was bij het eerste misbruik 13 jaar. Het meisje werd tussen augustus 2003 en juni 2004 eveneens hard geslagen door haar stiefvader. Toen Carlos L. in juni 2004 gearresteerd werd, nam de politie ook cocaïne en cannabis in beslag. De man sloeg tussen maart 2003 en juni 2004 eveneens zijn vrouw.

De rechtbank formuleerde tegen de vrouw eerst de aanklacht van het niet-verlenen van hulp aan een persoon in nood, tussen januari 2003 en augustus 2003. In die periode wist de moeder namelijk dat haar dochter door haar echtgenoot verkracht werd, maar ze ondernam niets om het te verhinderen.

Vervolgens maakte haar 'foute immobilisme' volgens de rechtbank van haar een mededader aan de verkrachtingen.

De tiener verklaarde dat haar stiefvader ermee gedreigd had haar te doden, indien ze de feiten zou onthullen. Toen ze het misbruik aan haar moeder vertelde, sloeg zij haar dochter, riep ze iedereen bij mekaar in de salon en vroeg ze de stiefvader het kind nogmaals te verkrachten.

De rechter beval de onmiddellijke arrestatie van het paar.
Gevonden op het internet op 27/10/2009: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF27102009_053

Mijn mening:
Zes jaar cel vind ik belachelijk weinig. Hij verkrachtte zijn stiefdochter, sloeg haar, sloeg zijn vrouw en was in het bezit van drugs. Dit zijn vier zware feiten en hij wordt hier naar mijn mening veel te licht op bestraft. Levenslang zou niet misstaan. Hij heeft het leven van zijn dochter kapot gemaakt. En wat betreft die vrouw, komt zij van een andere planeet??? Toen ze het misbruik aan haar moeder vertelde, sloeg zij haar dochter, riep ze iedereen bij mekaar in de salon en vroeg ze de stiefvader het kind nogmaals te verkrachten. Daar kan ik met mijn verstand niet bij.... Dit doet een normaal mens toch niet! Soms leven er toch rare mensen op deze planeet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2009, 12:14
Nathalie Dewaersegger Nathalie Dewaersegger is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: kontich
Posts: 29
Poolse pedofielen moeten chemische castratie ondergaan

Poolse pedofielen moeten chemische castratie ondergaan

Kindermisbruikers in Polen moeten voortaan na het uitboeten van hun gevangenisstraf een chemische castratie ondergaan. De Senaat keurde donderdag in Warschau een overeenkomstige wijziging van het strafwetboek goed.
Rechtbanken zijn voortaan verplicht zedendelinquenten, die minderjarigen onder de 15 jaar hebben verkracht of incest hebben gepleegd met kinderen, voor de gedwongen behandeling laten opnemen. Tot op heden was het aan de rechters voorbehouden om over deze maatregel te beslissen.

Het parlement verhoogde bovendien de straffen voor kinderverkrachters. Ze riskeren nu drie tot vijftien jaar cel in plaats van twee tot twaalf jaar.

Het Poolse Huis van Afgevaardigden, de Sejm, had de wet eind september al met slechts een tegenstem goedgekeurd. De Poolse premier Donald Tusk had een drastische verstrenging van de straffen voor seksuele delinquenten aangekondigd, nadat afgelopen september in Oost-Polen een geval van incest was onthuld. Een 45-jarige man zou daar zes jaar lang zijn dochter hebben misbruikt en twee kinderen bij haar hebben verwekt.

Bron: de standaard online (http://www.standaard.be/Artikel/Det...word=pedofielen)

Ik vind dit wel een goede maatregel want ik vind pedofielen echt niet kunnen. Ze maken een persoon heel zijn leven kapot. Hopelijk door deze maatregel in te voeren, gaan de pedofielen eerst twee keer nadenken voor ze iets doen. En misschien gaat wel de pedofilie dalen, dankzij de maatregel.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th October 2009, 20:22
Igna.Dergent's Avatar
Igna.Dergent Igna.Dergent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 83
Poolse pedofielen moeten chemische castratie ondergaan

Deze maatregel vind ik ook geweldig! Als die mannen zichzelf niet in de hand kunnen houden, dan moet iemand anders die taak maar overnemen, net zoals vroeger. Als iemand iets steelde, werd de hand waarmee deze persoon steelde afgekapt. Hopelijk gaan pedofielen door deze maatregel nu nadenken voordat ze iets doen. Maar deze maatregel zou niet alleen in Polen getroffen moeten worden, maar overal ter wereld. Dan pas zal het aantal pedofiliezaken dalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.