actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd January 2015, 19:00
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Ingeënt naar Disneyland

‘Naar Disneyland? En is uw kind ingeënt?’

Nadat Disneyland Californië te kampen kreeg met een grootschalige uitbraak van mazelen, moet het personeel van het park voortaan vragen aan bezoekers of hun kinderen gevaccineerd zijn. Als dat niet zo is, moeten ze huiswaarts keren.
Disneyland Californië besloot om ongevaccineerde kinderen en ouders niet langer toe te laten in het themapark nadat één ongevaccineerde vrouw een uitbraak van mazelen veroorzaakte, die intussen tot ver buiten het park reikt. Minstens 70 mensen zijn intussen besmet met de mazelen en het aantal blijft gestaag stijgen.
Alle baby’s die jonger zijn dan zes maanden - en dus onmogelijk gevaccineerd kunnen zijn tegen de mazelen - ‘worden vriendelijk verzocht om thuis te blijven.’ Ook vijf medewerkers van Disneyland moeten thuis uitzieken.
Schrik voor een prik
Hoewel er voldoende vaccins beschikbaar zijn in de Verenigde Staten, laten niet alle Amerikaanse ouders hun kinderen inenten. Vaccins zouden meer kwaad dan goed doen en zijn ‘soms gewoon te eng voor kinderen’, argumenteren de tegenstanders.
Omdat het park er nog geen zicht op heeft wie wel en wie niet ingeënt was tegen de mazelen op het ogenblik van de uitbraak, vreest de directie dat het aantal besmettingen nog zal verdubbelen. Het mazelenvirus wordt verspreid via de lucht wanneer besmette mensen bijvoorbeeld niezen of hoesten.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150123_01489938
Datum: 23/01/2015 om 15u08


Mening

Hoewel ik de gedachtegang achter het artikel wel begrijp, zit ik toch met een dubbel gevoel. Gezondheid is voor iedereen heel belangrijk, het moet alles behalve prettig geweest zijn om ziek te worden na een pretparkbezoek omdat iemand in het pretpark ziek was. Persoonlijk begrijp ik niet dat je naar een pretpark gaat als je ziek bent. Natuurlijk ben je bij mazelen een paar dagen voor de uitbraak ervan al wel besmettelijk, dus het zou kunnen dat de persoon in kwestie niet wist dat ze ziek was. Ik begrijp dat Disneyland zo’n reclame kan missen en daardoor maatregelen treft. Toch denk ik dat niet iedereen eerlijk zal zijn. In het artikel staat dat er gevraagd wordt of bezoekers gevaccineerd zijn en dat diegenen die niet gevaccineerd zijn er niet in mogen. Het zou mij ten zeerste verbazen als iedereen daarbij eerlijk zal zijn. De meeste mensen moeten van ver komen en een ticket is niet goedkoop. Een leugentje om bestwil is daarom snel gemaakt. Ik vind het wel goed dat dit bericht in de media verschenen is, op deze manier zullen mensen toch eerst nadenken voordat ze ziek naar een pretpark gaan en over wat de gevolgen zijn van het niet vaccineren tegen gevaarlijke virussen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.