actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2015, 17:25
M*axim.VanRillaer's Avatar
M*axim.VanRillaer M*axim.VanRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 81
‘Ervoor zorgen dat migranten niet op die boten stappen’

Natuurlijk moet er opgetreden worden als er zich een drama met bootvluchtelingen voordoet. Maar vooral de oorzaak van de vluchtelingencrisis in de Middellandse Zee moeten worden aangepakt, en dat is veel moeilijker, vindt minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA).

‘Het belangrijkste is ervoor te zorgen dat de mensen niet meer op de boten van smokkelaars stappen.’ Dat heeft vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) maandag gezegd voor aanvang van het Europese spoedoverleg in Luxemburg.

De gemeenschappelijke vergadering van de Europese ministers van Binnenlandse Zaken en van Buitenlandse Zaken is zeker nodig, zei Jambon. ‘We moeten onze steun aan de slachtoffers tonen en maatregelen nemen nadat er de voorbije week 1.500 doden gevallen zijn.’

Het is beter om drama’s te vermijden, maar dat wil niet zeggen dat er niet moet gereageerd worden als er zich drama’s voordoen, aldus de Belgische minister.

Suggesties voor hulp, maar geen harde beslissingen

Harde beslissingen verwacht Jambon niet. ‘We kunnen suggesties doen voor hulp. Er moet consensus zijn over de te nemen maatregelen, daarom is het goed daar binnen over te praten’, zei hij. Mogelijk zullen er maatregelen genomen worden tijdens een extra Europese top later deze week, waar steeds meer staatshoofden en regeringsleiders om vragen.

Het ‘belangrijkste’, volgens minister Jambon, ‘is ervoor te zorgen dat de mensen niet meer op de boten van smokkelaars stappen’. Hoe hij dat wil realiseren? ‘Er zijn veel ideeën, maar die gaan we binnen bespreken’, zei hij tegen de journalisten in Luxemburg.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150420_01639043
datum: 20 april 2015 om 16:03


mening

De titel klinkt mij wat te simplistisch en ook onrealistisch daar het probleem omtrent migranten in het algemeen wat moeilijker is. Ervoor zorgen dat migranten niet meer op een boot stappen en dus niet meer aan de Europese kust proberen te geraken lijkt mij onmogelijk. Het is niet dat deze migranten door de smokkelaars gedwongen worden, ze gaan uit vrije wil in de hoop een beter leven de krijgen in Europa, wat ik zeker kan begrijpen. Hoe zou je zelf zijn?

Omtrent de suggesties voor hulp die men in het artikel aanhaalt, maar waarvan er geen enkele concreet wordt gemaakt, zie ik niet echt in wat men kan doen tegen de migratie in de Middellandse Zee. Je kan toch moeilijk aan de kusten in Afrika gaan staan en iedereen tegenhouden. Misschien in Afrikaanse landen wat meer sensibiliseren en duidelijk maken dat de overgang naar Europa niet zo simpel is, maar dan nog denk ik dat de mogelijke migranten wel inzien dat bijna alles beter is dan in de miserie blijven zitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.