actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st March 2017, 09:21
Arne.V*nacker Arne.V*nacker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Bouwel
Posts: 72
Question Waarom Heeft Metro Stoel Met Penis Erop?

In Mexico-stad kan je sinds kort op een wel heel speciale plaats zitten in de metro: een stoel met blote borst en een penis. Het doel is om het dagelijks seksueel misbruik van vrouwen in het openbaar vervoer in de aandacht te brengen. Het doel van deze zitplaats? Mannen zich net zo ongemakkelijk te laten voelen als vrouwen.

Op de video is te zien hoe reizigers angstvallig de stoel vermijden. De zitplaats is dan ook uitsluitend bedoeld voor mannen, zoals het bordje op de stoel ernaast aangeeft. Op de grond voor de stoel staat: “het is oncomfortabel om hier te zitten, maar het is niets in vergelijking met het seksueel misbruik waar vrouwen dagelijks het slachtoffer van zijn”.

Bron
VTM NIEUWS. (2017, Maart 31). WAAROM HEEFT METRO STOEL MET PENIS EROP? Opgehaald van VTM NIEUWS: https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/mo...-met-penis-erop

Persoonlijke mening
Ik heb eerst de foto en filmpje bekeken, moest er eens smakelijk om lachen. (Ik dacht: weeral een of ander vreemd kunstwerk...)
Maar het doel van de stoel is net iets minder om mee te lachen.

Het doel van deze zitplaats? Mannen zich net zo ongemakkelijk te laten voelen als vrouwen.

Het is een ludieke actie, het ziet er grappig uit maar de boodschap is kei hard: Het doel is om het dagelijks seksueel misbruik van vrouwen in het openbaar vervoer in de aandacht te brengen.

Iedereen zou zich vrij en comfortabel met het openbaar vervoer moeten kunnen verplaatsen. Je hoort daar soms wel iets over, maar ik was mij er eigenlijk niet van bewust dat het zo problematisch is. Ik denk dat het vaak geminimaliseerd wordt en dat er zo weinig aandacht aan wordt geschonken.
Ik hoop dan ook dat wie dan ook (vrouwen/mannen/ jong of oud) als ze lastig gevallen worden, en er aangifte van wordt gedaan, dat daar ook effectief iets aan gedaan wordt.
Op de bus, tram of metro heerst er vaak een anonieme sfeer. Hoe anoniemer, hoe minder snel mensen gaan ingrijpen.

Vaak is er al camerabewaking op de voertuigen van het openbaar vervoer, dat kan al afschrikkend werken. Extra controles/toezicht kan ook zeker helpen met aanvullend een telefoonnummer, waar je terecht kan als je iets verdachts (ook bv. voor diefstal, vandalisme,...) ziet.

Laatst aangepast door Arne.V*nacker : 31st March 2017 om 09:54.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.