actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2011, 09:22
Jonas.Grauwels Jonas.Grauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herselt
Posts: 56
Duitse fiscus eist geld van Belgen die tijdens WOII in Duitsland moesten werken

De Duitse fiscus wil dat duizenden Belgen die tijdens de Tweede Wereldoorlog gedwongen werden om in nazi-Duitsland te werken belastingen betalen op hun pensioen. Dat schrijven de kranten van Concentra. De Belgische Rijksdienst voor Pensioenen heeft al tientallen klachten binnengekregen van boze ex-dwangarbeiders of hun nabestaanden.
Het Duitse parlement heeft in het najaar van 2010 een wet goedgekeurd waarin staat dat pensioenen van dwangarbeiders met 17 procent worden belast. De belasting geldt met terugwerkende kracht tot en met 2005.

Belgische dwangarbeiders uit de jaren veertig of hun weduwen hebben de afgelopen weken een brief gekregen van een belastingkantoor in de Duitse deelstaat Brandenburg waarin staat dat ze de belastingen moeten betalen. Voor velen lopen de kosten tot in de honderden euro. De FOD Financiën zegt niets te kunnen doen voor deze mensen.

Bron: HLN 19/11/2011

Mening:
Als het hier ging om mensen die vrijwillig in Duitsland kwamen werken zou dit nog goed te praten zijn, maar nu nog geld eisen van dwangarbeiders?
Het betreft mensen die door de toenmalige Duitse soldaten op de trein gezet werden en hun families moesten achterlaten.
De feiten zijn al 66 jaar voorbij en waarschijnlijk zullen al veel van deze arbeiders overleden zijn. Daarom zouden ze het beter zo laten en geen munt proberen te slaan uit deze donkere periode uit onze geschiedenis.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2011, 19:24
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Dit vind ik er nu toch ook wel een beetje over gaan. Kan dat zomaar dat Duitsland zo een wet erdoor krijgt gestemd? Ziet Europa hier niet op toe dat zo'n absurde wetten er gewoonweg niet doorkomen?

Ik vraag me echt af waar ze het idee halen om belastingen te innen op dwangarbeid. De FOD Financiën kan deze mensen niet helpen, ik vind dat zij dan hulp voor deze mensen moeten zoeken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.