actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2011, 11:37
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
4 kompels dood aangetroffen na mijnongeval in China

4 kompels dood aangetroffen na mijnongeval in China

In een steenkoolmijn in het noorden van China hebben reddingswerkers de levenloze lichamen van vier kompels teruggevonden. Eerder op de week vond er er in de mijn een instorting plaats waardoor twaalf mijnwerkers vast kwamen te zitten. Dat melden de autoriteiten.

Het incident vond plaats in de autonome regio Binnenmongolië. Zeven kompels konden gered worden, vijf bleven echter achter in de mijn. Voorlopig is dus nog een mijnwerker vermist.

Vorig jaar stierven volgens officiële statistieken 2.433 mijnwerkers in China, of meer dan zes per dag. Dat hoge cijfer is volgens ngo's waarschijnlijk nog een ruime onderschatting. (belga/jv)


Link
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...-in-China.dhtml

Mening
Zoiets mag toch niet gebeuren. Onschuldige werknemers die sterven omdat de mijnen niet veilig genoeg zijn. Dit moet men toch trachten te voorkomen. Elk jaar sterven er bijna 2.500 mijnwerkers in China, gaat er dan geen belletje rinkelen bij de werkgevers?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2011, 13:19
dries.crauwels dries.crauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Essen
Posts: 54
Deze cijfers zeggen voor mij genoeg. De mijnen in China zijn veel te onveilig. En het ergste vind ik persoonlijk is dat deze mensen die in deze mijnen moeten werken veel te lang moeten werken per dag. Ten eerste komen er dan meer en meer ongevallen door vermoeidheid. Ten tweede als er iets ernstig voorvalt zoals een (kleine) instorting zijn de kompels meestal niet in staat om op tijd weg te raken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.