actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Instellingen > Nationaal
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2010, 21:20
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Telenet sluit noodlijn bejaarde hartpatiënt af

Telenet sluit noodlijn bejaarde hartpatiënt af.

Bron: Het Laatste Nieuws van 6 november 2010.

Samen met de telefoon, het internet en de digitale tv-aansluiting heeft Telenet al enkele weken het persoonlijke alarm van een 79-jarige hartpatiënt afgesloten. "Nochtans heb ik correct betaald", zegt Emiel Vervecken. Volgens Telenet stortte de man op een fout rekeningnummer.

Emile Vervecken woont op een serviceflat in Borgerhout. De ex-ambulancier had de afgelopen jaren al zeven keer dringende medische hulp nodig. "Sinds mijn tweede vrouw vorig jaar overleden is, ben ik bij een hartaanval nog meer afhankelijk van mijn alarm. Dat hangt rond mijn hals en daarmee kan ik de hulpdiensten verwittigen als ik in nood ben. Het systeem gebruikt de telefoonlijn en Telenet heeft het zo mee afgesloten."

Emile sukkelt de laatste tijd met zijn bloeddruk en moet regelmatig naar het ziekenhuis. Daardoor betaalde hij eind september een rekening van Telenet niet tijdig. Nadien kreeg hij een tweede brief waarin stond dat het geld wel was ontvangen maar dat de gestructureerde mededeling ontbrak. "Nochtans kan ik met bankafschriften bewijzen dat ik het bedrag overschreef mét de juiste mededeling. Maar bij Telenet zijn ze het noorden kwijt. Ik heb al een aangetekende brief verstuurd, Test-Aankoop gecontacteerd en gedreigd met juridische stappen, zonder resultaat."

Telenet-woordvoerdster Isabelle Geeraerts: "Bij nazicht van onze boekhouding en bij de Bank van De Post blijkt dat mijnheer heeft gestort op een nummer van Teleticket Service en niét van Telenet. Van die tweede brief weet ik niks. We beseffen dat de situatie van mijnheer ernstig is en dat er een onbedoelde vergissing in het spel is. We doen het mogelijke om zijn aansluiting vandaag nog in orde te krijgen."

Eigen mening:
Deze "onbedoelde" vergissing had verstrekkende gevolgen kunnen hebben. Indien ik mij niet vergis, is er voor het krijgen van zo'n apparaatje een doktersvoorschrift nodig. Daarna moet de patiënt naar zijn ziekenfonds en krijgt hij (na registratie) zijn apparaatje. Ik stel mij de vraag of het dan zo moeilijk is om een veiligheid in te bouwen zodat toestanden, zoals vermeld in bovenstaand artikel, vermeden kunnen worden.
Uit dit relaas blijkt maar weer eens in hoeverre wij robots worden. Er wordt onmiddellijk ingegrepen, er wordt niet meer nagedacht. Alleen de centen tellen. Ter staving: vorige week overleed mijn grootmoeder. Mijn moeder moest bepaalde formaliteiten vervullen. Ze werd bij de meeste diensten van het kastje naar de muur gestuurd. Het liefst van al hadden de ambtenaren weinig of nog minder werk. Maar de klap op de vuurpijl was toch wel toen een beambte vrijdagnamiddag (hij wist dat de begrafenis de volgende dag plaats zou hebben) de in te vullen papieren meegaf met de woorden: "En nog een prettig weekend, mevrouwtje".
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.