actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Instellingen > Nationaal
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th January 2010, 18:15
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Thumbs down ''Regering antwoordt niet meer op vragen uit Senaat''

''Regering antwoordt niet meer op vragen uit Senaat''


Sinds de start van Leterme II liggen er in de Senaat 965 onbeantwoorde schriftelijke vragen waarvan de antwoordtermijn intussen verstreken is. Daarmee haalt deze regering een "schandalig" percentage van 15,5 procent beantwoorde vragen. Dat heeft Groen!-senator Geert Lambert berekend.



"Dat de regering vaak niet of veel te laat antwoordt op de schriftelijke vragen van de senatoren is een oud zeer", stelt Lambert. Zo kreeg hij zelf nog steeds geen antwoord op een vraag uit 2008 rond de erkenning van brandweerman als risicoberoep.

Deze gang van zaken maakt het volgens de senator bijzonder moeilijk voor een parlement om zijn controlefunctie uit te oefenen. Voor hem is het dan ook "het één of het ander". "Ofwel zorgt men ervoor dat de Senaat op een normale manier kan werken en ondergaat de regering de controle van de senatoren, ofwel schaft men de hele instelling maar beter meteen af. De Senaat laten bestaan als bezigheidstherapie voor politici is geen optie."

Uit de cijfers besluit Lambert dat "de minachting voor de Senaat het grootst is bij de ministers Vanackere, Milquet en Van Quickenborne (nul procent beantwoorde vragen)". "Enkel De Crem, Laruelle en Schouppe halen een aanvaardbaar resultaat", oordeelt hij.

De cijfers die hij hanteerde, gelden voor de schriftelijke vragen sinds het aantreden van de regering Leterme II eind vorig jaar, wanneer alle vragen vervallen zijn. "Het overgrote deel van de niet beantwoorde vragen zijn dus heringediende vragen", besluit Lambert.


Blog DS, 18-01-2010
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2010, 08:50
Lindsey Theys Lindsey Theys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Ranst
Posts: 69
Eigen mening:

Dit vind ik toch een beetje schandalig! Ik vraag mij soms echt af wat onze regering nu eigenlijk aan het doen is geweest al die tijd. Het enige wat je te horen krijgt, is dat ze na hun zoveelste onderhandeling opnieuw geen oplossing hebben gevonden of ze hun job niet uitvoeren. Misschien moeten we toch maar eens een kijkje nemen in hun vergaderzalen. Wie weet, spelen ze met de kaarten in plaats van hun job uit te voeren!

Wat ik wel begrijp, is het feit dat de regering nu geen vragen meer beantwoord. Onze regering is gevallen en er komen nieuwe verkiezingen aan, maar onze vorige regering had op zijn minst de vragen kunnen beantwoorden die voor een tweede keer of meer zijn ingediend.

Ik hoop dat er verandering komt in onze nieuwe regering, want op deze manier kunnen ze niet bezig blijven! Ze krijgen een hoog loon, maar misschien moeten we hun loon afstellen op wat ze realiseren?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.