actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th February 2018, 17:23
Amber.P*eters-Aerts Amber.P*eters-Aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Sint-Job-In-'t-Goor
Posts: 46
Valerie Van Peel (N-VA) wil leefloners die deeltijds werken een financieel zetje geve

Kamerlid Valerie Van Peel (N-VA) wil dat leefloners meer extra inkomen overhouden als ze deeltijds werken. Dat schrijft De Tijd. Nu daalt de uitkering van bijklussende OCMW-steuntrekkers als ze meer dan 240 euro per maand bijverdienen. Van Peel zoekt naar een manier om de zogenoemde inactiviteitsval weg te werken.

Met haar wetsvoorstel wil Van Peel het bedrag optrekken dat een leefloner mag bijverdienen. "Met het wetsvoorstel dat ik heb, zouden we in categorieën gaan werken", legt ze uit. "Daardoor zou de vrijstelling proportioneel verminderen, maar wel blijven bestaan." cijfers brengen meer duidelijkheid. "Nu ligt de grens op 240 euro, wat een volledige vrijstelling betekent", aldus Van Peel. "Ik zou een vrijstelling van 30 procent willen voor wie tussen 240 en 800 euro bijverdient, en een van 15 procent voor wie tussen 800 en 1.200 euro bijverdient."

Volgens haar zorgt dat ervoor dat de spanning met het minimumloon blijft bestaan, maar dat iemand met een leefloon wel een stimulans krijgt om bij te klussen. Van Peel wil wel het aantal jaren beperken dat de vrijstelling behouden blijft. Voor haar moet het einddoel blijven dat iemand zonder uitkering functioneert in een voltijdse baan.

Op dit ogenblik zijn er zo'n 140.000 leefloners. 7 procent van hen klust deeltijds bij.

Eigen mening: Ik ben deels akkoord met het idee van Valerie Van Peel (N-VA). Het is natuurlijk goed dat ze er voor wilt zorgen dat leefloners extra kunnen verdienen, dat is natuurlijk voor hen een enorm voordeel. In het artikel spreekt Van Peel ook over het opdelen in categorieën, dan ben ik wel eens benieuwd hoe ze alles gaat opdelen. Want dat opdelen klinkt maar vaag in mijn ogen en sommige dingen liggen wel zeer dicht bij elkaar. Dan zal ze overal een goed onderscheid moeten maken tussen de categorieën.

Bron: De Redactie, https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/0...ds-werken-een-/

Geraadpleegd op: 14/02/2018

Laatst aangepast door Amber.P*eters-Aerts : 14th February 2018 om 17:41. Reden: Eigen mening toevoegen aan het bericht
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.