actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th January 2018, 10:28
Ruben.P*eters Ruben.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 52
Boris Johnson wil gigantische brug bouwen over Kanaal

De Britse minister van Buitenlandse Zaken, Boris Johnson, heeft voorgesteld om een gigantische brug te bouwen tussen Groot-Brittannië en het Europese vasteland.

Boris Johnson, een grote voorstander van de Brexit, heeft volgens verschillende Britse media aan de Franse president Emmanuel Macron gezegd dat het eigenlijk toch wel een ‘beetje belachelijk’ is dat Frankrijk en Groot-Brittannië slechts verbonden zijn door een treinspoor.

Johnson stelde vervolgens voor om een enorme brug te bouwen tussen de twee landen, die zo’n 22 mijl of 35 kilometer lang zou worden. Het antwoord van Macron? ‘Ik ga akkoord. Let’s do it (laten we het doen).’

De Britse minister heeft het idee van de brug nog niet in het publiek uitgesproken, maar onder meer The Daily Telegraph en The Guardian zijn zeker dat er over een brug gesproken is. Boris Johnson hintte op Twitter wel naar het voorstel: ‘Ons economisch succes hangt af van goeie infrastructuur en goeie connecties. Misschien is de kanaaltunnel maar een eerste stap?’

Volgens The Daily Telegraph is het niet duidelijk of er al gedetailleerde gesprekken plaatsvonden tussen Frankrijk en Groot-Brittannië. Johnson zou wel aan zijn medewerkers gezegd hebben dat ‘de technologie snel vooruitgaat en er op andere plaatsen ook lange bruggen gebouwd worden’.

Johnson gaf in het verleden al aan dat hij fan is van een tweede kanaaltunnel. Nu zou hij dus ook geloven dat een brug mogelijk is.

eigen mening
Een brug bouwen tussen Frankrijk en Het Verenigd Koninkrijk, dat is het plan dat Boris Johnson en Emannuel Macron willen uitvoeren. Ik vind dit op zich wel een goed plan, op die manier is het verkeer tussen beide landen niet enkel beperkt tot de eurotunnel onder het kanaal. Toch maak ik mij hier enkele bedenkingen bij. De eerste gaat over de afstand, deze brug zou 22 mijl of 35 km lang zijn, terwijl een kleine opzoeking mij leert dat de spoorbaan onder het kanaal ruim 50km lang is. Hoe is het mogelijk dat hier zo een groot verschil op zit? De tweede bedenking die ik mij maak is er een van politieke aard, enkele jaren geleden stemde de bevolking van het Verenigd koninkrijk voor de BREXIT, zo veel mogelijk banden met Europa doorknippen. In welke mate past deze brug die een verbinding met het Europese vasteland in die afscheidingsplannen?
Pas op begrijp me niet verkeerd, ik ben wel fan van deze brug en ik hoop dan ook dat het vanaf nu gemakkelijker zal worden om tussen beide landen te reizen.


Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180119_03308390
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.