actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th February 2018, 22:58
Gert.V*nlooveren Gert.V*nlooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Wuustwezel
Posts: 48
Netanyahu komt op bezoek in het Witte Huis

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu is op 5 maart te gast in het Witte Huis. Dat heeft vrijdag een hoge functionaris van de regering-Trump meegedeeld.
De uitnodiging komt op een cruciaal moment: zo zijn er de mogelijke afzetting van ‘Bibi’ in een corruptieonderzoek, de Israëlische bombardementen in Syrië, de Israëlische ruzie met Libanon, de kwestie-Iran en het nucleaire akkoord én de recente erkenning door de VS van Jeruzalem als hoofdstad van Israël, wat niet alleen Palestijnse, maar ook internationale verontwaardiging heeft uitgelokt.

Netanyahu en Trump ontmoetten elkaar afgelopen maand ook al eens op het Wereld Economisch Forum (WEF) in het Zwitserse Davos. De Israëlische premier zei na hun overleg dat de banden tussen beide landen nooit sterker zijn geweest. “Trumps beslissing over Jeruzalem helpt het vredesproces vooruit”, klonk het toen.


Bron: Gazet van Antwerpen
Link: http://www.gva.be/cnt/dmf20180216_0...-het-witte-huis

Eigen mening:
Trump, Netanyahu en andere machtshebbers van invloedrijke landen kunnen doen en laten wat ze willen. De enige tegenstand die ze krijgen van het publiek is verontwaardiging. Dat is hoe dit artikel een hele reeks van gebeurtenissen voor mij samen vat.
Netanyahu's opmerking dat Trump via Jeruzalem het vredesproces vooruit helpt maakt me woedend. Zijn uitspraken hebben net voor meer geweld in de streek gezorgd.
Persoonlijk vindt ik dat niemand aanspraak kan maken op Jeruzalem als hoofdstad. Een hoofdstad heeft een politiek-bestuurlijk doeleinde. Jeruzalem is net een stad die uit haar voegen barst van cultuur. Ze is het centrum van de drie Abrahamische geloofstrekkingen en hoort als dusdanig tot alle mensen van die strekkingen toe. Tel-Aviv doet al jaren dienst als Israëlische hoofdstad en is daar ondertussen ook op ingespeeld. Die verhuis is in mijn ogen dus niet alleen onnodig maar ook problematisch op dat bestuurlijk niveau.
Dat gezegd zijnde heeft Trump volgens mij geen enkel recht om Jeruzalem als Israëlische hoofdstad te erkennen. Het is de mening van een man is die hij als de stem van een volledige natie laat klinken, zoals ook in het artikel staat beschreven. Er staat dat de VS de stad als hoofdstad erkent, niet enkel Trump.
De enige reactie van de internationale wereld is verontwaardiging en net daarom ben ik zo teleurgesteld in onze wereldleiders. Hoe moeten wij erop vertrouwen dat ze de wereld naar betere tijden sturen terwijl ze niet eens durven ingrijpen als een machtig persoon voor zware controversie zorgt?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.