actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th February 2018, 19:52
Kelly.L*mbrechts Kelly.L*mbrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Minderhout
Posts: 56
Trump over schietpartij: "We zullen alles doen om psychische problemen aan te pakken"

Trump over schietpartij: "We zullen alles doen om psychische problemen aan te pakken"



De Amerikaanse president Donald Trump heeft een toespraak gehouden over de schietpartij in Florida, waarbij gisteren 17 mensen om het leven kwamen. Over vuurwapens had hij het niet. Ex-president Barack Obama deed dat wél op Twitter.

In de korte toespraak sprak Trump, zoals verwacht, zijn steun uit aan familie en vrienden van de slachtoffers. Hij had het vooral over het belang van menselijke connecties, en richtte zich specifiek tot alle Amerikaanse kinderen: "Beantwoord haat met liefde, beantwoord gruwel met vriendelijkheid."

"Geen kind, geen leerkracht mag gevaar lopen op een Amerikaanse school", vond Trump. "Aan iedere ouder, leerkracht en kind dat zo erg lijdt, wij zijn hier voor u, wat u ook nodig hebt, wat wij ook kunnen doen om uw pijn te verzachten."

De president verklaarde ook dat hij binnenkort een bezoek brengt aan Parkland, waar de schietpartij plaatsvond.
Over wapens repte Trump met geen woord. Hij had het wel even over de mentalegezondheidsproblemen waarmee de schutter naar verluidt kampte: "We zullen er alles aan doen om psychische problemen aan te pakken", aldus de president.
Obama

Oud-president Barack Obama sprak zich wel uit voor een strenger wapenbeleid "iets wat de meeste Amerikanen willen", zegt hij op Twitter. "Totdat we met een hand op het hart kunnen zeggen dat we genoeg doen om kinderen veilig te houden (...) moeten we verandering toelaten", klinkt het nog.

Bron: De Morgen 15/02/2018
https://www.demorgen.be/buitenland/...akken-b9abf8dd/

Mening:
Eindelijk kan ik me eens vinden in enkele uitspraken van Trump. Mentale gezondheid vind ik van groot belang, niet alleen nu er een schietpartij plaatsvond, maar dit zou altijd opgevolgd moeten worden. Zowel op school als thuis zouden mensen meer bezig moeten zijn met hun mentale toestand. Wat in het hoofd omgaat, geef effect op zijn daden! Daarnaast biedt Trump zijn hulp aan, wat waarschijnlijk met een korrel zout genomen kan worden. Of mensen echt welkom zijn in het Witte Huis ... ik zou maar niet te hard juichen. Tevens blijft hij zeer oppervlakkig: "We zullen er alles aan doen om psychische problemen aan te pakken". Hoe Trump dit concreet wil aanpakken wordt niet gezegd, net datgene waar ik op hoopte te horen.

Ook Obama moeit zich met de zaak: terecht! Hij is en blijft bezorgt om het Amerikaanse volk. Hij sprak zich uit voor een strenger wapenbeleid, waar ik helemaal mee akkoord ga. Dit is niet de eerste keer dat zo'n gruweldaad plaatsvindt. Misschien bepaalt het in bezit zijn van een wapen mee de mentale toestand van de bevolking en kan een nieuw wapenbeleid vordering scheppen in Trump zijn opvattingen over psychische problemen.

Laatst aangepast door Kelly.L*mbrechts : 15th February 2018 om 20:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.