actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th February 2018, 19:44
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Ethisch Oxfam-dilemma: "Mag ik nog sapjes drinken?"

Ethisch Oxfam-dilemma: “Is het nog verantwoord om, tijdens de pauze, een wereldwinkel sapje te drinken?”

Gisteren vroeg ik me af of ik wel goed doe met het drinken van deze sapjes. Je koopt zulke sapjes met het gedachtengoed bij te dragen aan een groter geheel, maar wanneer je kijkt naar de actualiteit, blijkt dat dit geld ook voor andere zaken gebruikt werd.

Ik sprak hier reeds enkele medestudenten over. Enkelen lieten zich koud met heel het gegeven, anderen vergeleken het met het betalen van belastingen – “Je betaalt belastingen, dat geld wordt ook gebruikt om ministers etc. met postjes te betalen i.p.v. dat het volledig naar de burger gaat onder de vorm van nieuwe wegen, beter onderwijs, …” – en nog anderen vertelden me dat ik beter lokaal goede doelen steun door seizoensgroenten en -fruit te eten.

Dit allemaal in berekening genomen, ben ik er nog steeds niet uit of het nu verantwoord is mijn sapjes te blijven drinken. Ergens wil je dat het fairtrade sap de lokale boeren geeft wat hen toekomt, anderzijds wil je niet dat je geld gebruikt wordt voor vreemde feestjes door medewerkers.

Ik zit momenteel met de handen in het haar.
Heeft op dit forum iemand een pasklaar antwoord/nieuwe invalshoeken die ik gemist heb?

Alvast bedankt voor de talrijke, goed onderbouwde reacties!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.